Ansvarsfull kundkommunikatör till Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Till vår kund, Xpeedio, söker vi en helpdeskmedarbetare som tar ansvar och strävar efter kundansvar. Xpeedio Support Solutions är ett tjänsteföretag inom IT/Telecomsektorn med inriktning på teknisk support och närliggande tjänster och produkter som installation, drift, konsultverksamhet, kvalitetssäkring och helpdesksystem.Företaget är centralt beläget i Sundbyberg, har drygt 80 anställda och ger support mot mer än 1500 installationer över hela världen.Xpeedio ingår i MHI Investments Ab som är en del av "Our Group".Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom mfl.Läs mer om företaget på www.xpeedio.se.Du kommer att ta emot och behandla frågor av teknisk karaktär per telefon eller e-post.I första hand kommer du att skicka vidare frågorna till tekniker men att direkt hantera enklare tekniska frågor kan också bli aktuellt.Du deltar aktivt i att förbättra service och leveranser samt hela tiden håller en servicenivå utöver det vanliga. Du tar stort ansvar för ditt arbete, är professionell i din kommunikation och kan förmedla ändringar i processer och rutiner på ett tydligt och korrekt sätt.Om detta fungerar väl, finns det på sikt finns möjlighet att kliva in i en roll som kundansvarig. Din profil: -Du är social och positiv -Du är mycket ansvarstagande och kundorienterad -Du ska ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och gärna ha vana av att arbeta i ärendehanteringssystem -Talar och skriver flytande svenska och engelska -Har erfarenhet eller ett stort intresse av IT/teknik Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.Du kommer att arbeta heltid, men är du intresserad av deltidsarbete kan det också vara av intresse. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HELP AT WORK SWEDEN AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 7 april 2010
  • Ansök senast: 7 maj 2010

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010