Antagningshandläggare (tillsvidare)

Antagningshandläggare (tillsvidare)

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Utbildningsenheten är en av tio enheter inom universitetets gemensamma förvaltning. Enheten är uppdelad i fyra sektioner och vid enheten arbetar cirka 100 personer. https://medarbetarportalen.gu.se/utbildningsenheten/

Inom enheten arbetar vi utifrån värdeorden öppenhet, samarbete, professionalitet och tydlighet för att skapa en god arbetsmiljö med ett respektfullt och trevligt klimat mellan kollegor. Utbildningsenheten är sedan 2017 HBTQI-certifierade.

Sektionen för antagning är en av sektionerna vid Utbildningsenheten och ansvarar för all antagning till kurser och program på grundnivå och avancerad nivå, samordnar universitetets valideringsarbete samt anordnar högskoleprovet. Sektionen består idag av ca 25 personer och vi sitter i kontorslokaler på Rosenlundsgatan 4. Sektionen för antagning söker nu en antagningshandläggare. Vill du arbeta med antagningsfrågor och dessutom har erfarenhet av myndighetsutövande arbetsuppgifter – då hoppas vi att du söker denna tjänst hos oss!

Arbetsuppgifter 
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att arbeta med antagning till universitetets kurser och program både på grundnivå och avancerad nivå. Arbetet omfattar bedömning av akademiska och gymnasiala meriter från Sverige och andra länder. Rollen som antagningshandläggare innebär ett stort ansvarstagande och självständigt arbete men du är också en del av en arbetsgrupp med handläggare som arbetar nära varandra. I arbetet ingår att ge stöd och information till nationella och internationella sökande samt medarbetare andra myndigheter per telefon och mejl.

Kommunikationen sker både på svenska och engelska. Som en del av tjänsten kan du även komma att utföra annat förekommande arbete inom sektionen relaterat till olika uppdrag för sektionen. Du förväntas även aktivt ta del i arbetet med att vidareutveckla sektionens verksamhet och administrativa processer.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har: 


• Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Flera års erfarenhet av utbildningsadministration eller handläggningsarbete vid en myndighet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska såväl som engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande

Erfarenhet från antagningshandläggning, regeltillämpning och behörighetsbedömning, samt erfarenhet av de studieadministrativa system som används vid Göteborgs universitet, såsom LADOK och NyA, är meriterande. Tidigare erfarenhet av bedömning av utländska meriter är särskilt meriterande.

För att lyckas i detta arbete krävs att du är flexibel och har en utvecklad servicekänsla då arbetet innebär mycket kontakter med sökande och medarbetare inom universitet. Arbetet sker i team med ett agilt arbetssätt, varför god samarbetsförmåga och god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp är nödvändigt.

Arbetsuppgifterna ställer höga krav på noggrannhet och arbetet bedrivs periodvis under tidspress vilket även ställer krav på en god planerings- och organisationsförmåga. Det förutsätts även att du har god datorvana och ser datorn som ett verktyg i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställning 
Anställningen är tillsvidare med omfattning 100% och med placering vid sektionen för antagning vid Utbildningsenheten, Gemensamma förvaltningen. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Karin Hallgren, tel. 031-786 3006, karin.hallgren.3@gu.se

Fackliga organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 5 februari 2024

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2024
  • Ansök senast: 5 februari 2024

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024