Anticimex söker en lönespecialist

Anticimex söker en lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 7000 anställda i 19 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2020 en sammanlagd omsättning på ca 8 miljarder kronor.

Anticimex söker en engagerad lönespecialist- Liljeholmen

Är du engagerad och lösningsorienterad och tycker det låter lockande att få arbeta i en självständig roll på en arbetsplats där du uppmuntras till att ta egna initiativ? Kan du beskriva dig själv som en noggrann, nyfiken och servicemedveten person? Vi på Anticimex Lön är ett glatt gäng som jobbar med fokus på kvalitet, utveckling och service!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig, du flexibla och kunniga lönespecialist som känner att du gärna vill arbeta i ett företag där förändring och utveckling är en del av vår vardag. Som lönespecialist hos oss kommer du att arbeta med hela lönehanteringsprocessen och se till att arbetet utförs med hög kvalité. Du blir en del av en grupp där teamkänsla och samarbete är viktigt och där vi gemensamt ansvarar för att hela tiden utveckla och förbättra våra arbetssätt och rutiner.

Exempel på arbetsuppgifter är:

• Månatlig lönekörning

• Rapportering

• Personalrelaterad försäkringsadministration

• Hantering av utlägg

För oss är servicekänsla en viktig del av rollen som lönespecialist och därför är en viktig del av rollen att ge stöd och support till verksamheten. Vi arbetar i lönesystemet Agda PS samt IFS för personaladministration och hanterar gemensamt närmare 1500 svenska löner i månaden.

Vi erbjuder dig

• En gedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor

• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning

• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka

• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify

Vi är stolta över våra värderingar, Trust, Innovation, Passion, de genomsyrar hela företaget och vi lever dem varje dag. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi tror starkt på att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av att självständigt hantera hela löneprocessen och att tolka kollektivavtal. Dokumenterade kunskaper avseende lönesystemet Agda bedöms som meriterande, dock ej ett krav. Då vi arbetar i flera andra system vill vi att du är mycket systemvan och har lätt att lära nya arbetssätt. Goda kunskaper i Excel är meriterande.

Som person är du noggrann, lättlärd och har förmågan att driva ditt arbete självständigt. Du trivs med att ta egna initiativ och tycker det är roligt att verka i en föränderlig miljö. För oss är det en förutsättning att du har en positiv och möjlighetsorienterad inställning i ditt arbete.

Ansökan

Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 6/3-22. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten så kontakta lönechef Susanne Carlén.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Platschef Andreas Getzman
019-251060
Platschef Andreas Getzman

Platschef Andreas Getzman
019-6707700
Marie Ståhl

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Anticimex
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Besöksadress

Olofsdalsvägen 17
None

Postadress

Olofsdalsvägen 17
HALMSTAD, 30241

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024