Användare Support/System Administratör

Arbetsbeskrivning

SSP, The Food Travel Experts, är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Efter 60 år i branschen har SSP idag över 30 000 medarbetare som tar hand om drygt fem miljoner kunder varje vecka. Företaget har verksamhet på fler än 140 flygplatser och 250 järnvägsstationer samt driver över 2 150 enheter i mer än 30 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av över 200 internationella, lokala och franchisade varumärken. Bland dessa återfinns Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food, Bonne Journée, Pizza Hut, Caviar House & Prunier samt det ledande japanska varumärket Ajisen Ramen, liksom attraktiva koncept som till exempel Montreux Jazz Café i Genève och Bambini Wine Room i Sydney.

OM TJÄNSTEN

Har du erfarenhet från service och är orädd för telefonkontakt är detta jobbet för dig!

För vårt Nordiska Support Center söker vi en Användare Support/System Administratör som ska jobba som 1st Line Support Agent med start i december. Du kommer att ingå i det Nordiska support teamet som supporterar bland annat SSP:s kassasystem, betalningslösningar och övriga IT system som används av SSP.


ARBETSUPPGIFTER

Som Användare Support/System Administrator kommer du främst arbeta med att ge support och service av de olika IT-systemen. Du behöver inte ha någon tekniskt bakgrund däremot ser vi gärna att du kommer från driften och är van att ge dina kunder den bästa servicen.

Du kommer till exempel att:
. Ta emot felanmälningar och beställningar via mail, telefon eller internet för registrering i vårt ärendehanteringssystem.
. Lösa problem eller eskalera dem vidare till 2nd Line Support, 3rd Party eller servicedesk i England.
. Ge grundsupport rörande kreditkortsterminaler, kassor, datorer och olika system.
. Viss systemadministration.

VI SÖKER DIG SOM

. Har erfarenhet av arbete med service i butik, restaurang eller kundtjänst.
. Har goda språkkunskaper i både engelska och svenska då samtal kommer att vara på bägge språken.
. Har erfarenhet av arbete i Microsoft operativsystem.
. Är serviceinriktad och kan hantera stress.

Det är meriterande om du.
. Tidigare har gett support via telefon och mail.

DINA PERSONLIGA EGENSKAPER

Som person är du serviceinriktad och strukturerad, har lätt för att anpassa dig till de olika situationer och omständigheter som uppkommer, samt är lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Du har god samarbetsförmåga med stort ansvar för ditt resultat. Du har lätt för att kommunicera, har ett gott omdöme samt trivs med ett högt arbetstempo. Vidare är du en positiv och social person som trivs i rollen som problemlösare.


Placering
Arlanda Flygplats

Start:
Januari




Sök tjänsten genom att skicka både ditt CV och personligt brev till anita.teeling@ssp.se.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.


Du behöver inte ha någon tekniskt bakgrund däremot ser vi gärna att du kommer från restaurang eller butiks drift och är van att ge dina kunder den bästa servicen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Håkan Carlsson
073-688 16 79
Håkan Carlson
073-688 16 79
Helena Ahldén
073-688 15 69
Retail Sales Manager Per Sandwall
073-688 15 04
Facket Unionen

Johan Gustafsson
073-688 16 34
Per Lindblom

Iveta Dugas

Patrik Lindholm

Assi Pasic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandinavian Service Partner Stockholm-Arlanda
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 december 2016

Besöksadress

Stockholm Central
Stockholm

Postadress

Box 67 / Personalavdelningen
Stockholm-Arlanda, 19045

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024