Apotekare med intresse för krisberedskap

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Socialstyrelsens arbete med att stärka samhällets förmåga under kris och arbeta på en intressant och dynamisk arbetsplats som befinner sig mitt i samhällsdebatten?

Vi erbjuder ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet. Just nu befinner vi oss på en utvecklingsresa och du kommer in i en föränderlig organisation med en stabil grund att stå på.

Vi söker en driven och engagerad utredare som vill vara en del av arbetet med att stärka samhällets förmåga under kriser. Tjänsten innebär att utveckla och förvalta myndighetens arbete med beredskapsläkemedel på en enhet som ansvarar för Socialstyrelsens arbete med krisberedskap och katastrofmedicin. Under krisberedskaps-chefens arbetsledning kommer du att planera och samordna myndighetens hantering av läkemedel i Socialstyrelsens beredskapslager och ansvara för vissa läkemedelsfrågor i regeringsuppdrag kopplade till beredskapsområdet. Du bidrar i arbetet med risk- och sårbarhetsanalyser utifrån ett läkemedelsperspektiv och samordnar Socialstyrelsens nätverk för läkemedelsfrågor vid kris och krig. Du bistår myndighetens beredskapsorganisation avseende läkemedelsrelaterade frågor vid akuta inträffade händelser och är sammanhållande i beredskapsrelaterade remissvar utifrån ett läkemedelsperspektiv. Du kommer även att delta i myndighetens interna arbete inom läkemedelsområdet. 

Vi söker dig som har


• utbildning som legitimerad apotekare
• dokumenterad flerårig erfarenhet av partihandel med läkemedel
• erfarenhet av utredningsarbete och projektledning
• erfarenhet av arbete med säkerhets- och sekretessfrågor
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

För att lyckas i uppdraget behöver du ha förmåga att vara noggrann och arbeta strukturerat. Då uppgifterna innebär många kontakter med andra myndigheter och aktörer är det av vikt att du har förmåga att etablera kontakter och samarbeta.Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av klinisk farmaci samt erfarenhet av arbete som rör området toxikologi
• erfarenhet från samverkan mellan myndigheter och regioner, kommuner eller näringsliv
• goda kunskaper om hälso- och sjukvården eller socialtjänsten och dess organisation och funktion

Anställningsinformation

Välkommen med din ansökan senast den 2022 08 14. Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning på sex månader. Tjänstgöring i myndighetens beredskapsorganisation kan komma att ingå (vilket innebär schemalagd jourberedskap).

Placeringen är på krisberedskapsenheten. Din tjänstetitel är utredare. 

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Du behöver inte skicka in ett personligt brev.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Taha Alexandersson. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Johanna Kollander. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Frida Ranft för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

 

 

 

 

 


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juli 2022
  • Ansök senast: 26 augusti 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024