Application Manager Finansiella System

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet som Controller och ett stort intresse för finansiella system? Vi söker nu dig som vill ansvara och utveckla våra finansiella system samt vara en viktig kugge i vår digitaliseringsresa. Är du utbildad inom ekonomi, har tidigare erfarenhet som controller och haft liknande arbetsuppgifter tidigare? Välkommen med din ansökan!

Din roll

Vi är just nu i vår digitaliseringsresa där vi nu utökar vår IT-avdelning med denna nya roll som Application Manager! Vi arbetar ständigt med förbättring och effektivisering av våra processer där vi ser framemot din kunskap och feedback för att föra Serneke framåt och mot vårt mål - att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.

I rollen ansvarar du för våra finansiella system. Du säkerställer att systemen stödjer den finansiella processen, driver förändringsarbete i vårt nuvarande systemlandskap samt medverkar i kommande upphandlingar för nya applikationer och ERP. Då tjänsten är ny hos oss är du med och utvecklar den och du har en stor inverkan på hur Serneke ska arbeta framåt.

Arbetsuppgifter:

- Projektleda utveckling och förvaltning av befintliga finansiella system
- Projektleda upphandling och implementationen av nya finansiella system
- Utveckla och implementera IT-stöd för vår finansiella process
- Utgöra länk mellan IT och organisationen
- Funktionellt ansvar över våra integrationer
- Administrera användare och behörigheter i våra finansiella system
- Samarbeta med och kravställa berörda systemleverantörer
- Agera stöd till organisationen för att använda Sernekes system på rätt sätt


Din profil

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och en bakgrund som controller, med fördel inom bygg- och entreprenadbranschen. Du har ett intresse av hur system kan förbättra och förenkla det dagliga arbetet för våra medarbetare. Tidigare har du arbetat med systemfrågor och gärna med större ERP-system. Du motiveras av att digitalisera, automatisera och förenkla det dagliga arbetet för att säkerställa vår finansiella analys.

Då du har ett övergripande ansvar för våra finansiella system är det viktigt att du ser till hela verksamhetens bästa i beslut och agerande. Du tar ansvar för ditt arbete och strukturerar ditt arbetssätt för att driva dina processer vidare på ett effektivt sätt genom planering, organisering och prioritering. Du besitter en god problemlösande förmåga då du analyserar och bryter ner uppkommande problem för att komma på initiativrika lösningar. För att lyckas i rollen behöver du samarbeta på ett lyhört och smidigt sätt med dina medarbetare.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV eller din LinkedIn-profil. Sista ansökningsdag är 12 juni 2022, men urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Frågor kring tjänsten besvaras IT-chef Niclas Ölander, niclas.olander@serneke.se , 070-4315151 eller av rekryteringsspecialist Kajsa Larsson, kajsa.larsson@serneke.se, 070-0831645.

Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.

Placeringsort är huvudkontoret i Göteborg.

Om Serneke

Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.

Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan

Karina Andersson
0728556377

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serneke
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Besöksadress

Nitgatan 6 , Alingsås
None

Postadress

Nitgatan 6
Alingsås, 44138

Liknande jobb


3 april 2024

Senior Software Architect

Senior Software Architect

3 april 2024

EE&SW Solution Leader

EE&SW Solution Leader

26 mars 2024

26 mars 2024