Applikationsspecialist

Arbetsbeskrivning

Regionkansliet innehåller Västra Götalandsregionens ledningsfunktioner och är ett stöd till den politiska organisationen. Kansliet hanterar frågor om hälso- och sjukvård, ekonomi, personal, IT, säkerhet, information, juridik och kommunikation. Kansliets uppdrag är av regionövergripande och strategisk karaktär med inriktning på finansiär och ägarperspektiven.



Beskrivning
Service Center, som är en av enheterna inom VGR IT, har cirka 190 medarbetare och karaktäriseras av närhet till Västra Götalandsregionens olika verksamheter.

Enheten organiseras inom de geografiska områdena Fyrbodal, Göteborgsregionen, Sjuhärad och Skaraborg. Uppdraget är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support och med hög servicenivå klara både första och andra linjens support.

Arbetsuppgifter

- Ta emot, registrera och avsluta ärenden.
- Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
- Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT.
- Deltagande i olika projekt och uppdrag.
- Utbilda användare i olika vårdinformationssystem.

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning och vara pedagogisk, god lyssnare, flexibel och ha förmågan att hantera många ärenden och kontakter samtidigt. Du ska ha goda datakunskaper och helst jobbat med någon typ av support. Du ska vara en serviceinriktad problemlösare.

Krav är verksamhetskunskap inom Hälso- och Sjukvård samt tidigare erfarenhet av förvaltningsarbete eller relevant högskoleutbildning med inriktning IT.Meriterande är erfarenhet och kunskap i applikationen Journal 3 och hur journalsystemet är integrerat med andra system.

Personliga egenskaper
Vi önskar att den person vi söker har:
-Mycket god samarbetsförmåga och villighet att dela med sig av sin kunskap
-Förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i grupp
-Ett konsultmässigt förhållningssätt
-Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.

Bland dina personliga egenskaper vill vi även att det ska finnas en stor portion av nyfikenhet, initiativförmåga och öppenhet. Det är också viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund: Professionalism, Engagemang och Serviceanda.

Övrigt
Vi strävar efter en arbetsplats som speglar samhällets mångfald, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Augustin, sektionschef
0706 - 59 67 00
Ulla Rosin Bryntesson, teamledare
0702 – 16 93 11
Lina Fredriksson, teamledare
0733-76 33 88

Sammanfattning

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024