Applikationsspecialist inom IT

Applikationsspecialist inom IT

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av roll Kunden behöver stöd med att hantera nya IT-lösningar. I uppdraget ingår att axla rollen som applikationsansvarig IT för denna plattform. Du kommer att ingå i ett nytt team med både juniora och seniora medarbetare som tillsammans kommer att bygga upp förmåga och kompetens inom området. Du kommer att vara en viktig del i detta arbete. Du kommer också arbeta tillsammans med pågående projekt inom området och andra IT-förvaltningar.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

- Driva och utföra uppgraderingar och systemförbättringar
- Installera, konfigurera och i övrigt iordningställa nya miljöer, t.ex. för tillkommande behov framöver
- Följa upp och samordna med andra IT-förvaltningar, driftsorganisationer och intern personal
- Samordna olika typer av tester samt även kunna genomföra delar av dem själv
- Hantera IT-incidenter för sina system och delta i felsökning och samordning av insatser.

För att kunna klara av detta längre uppdrag, behöver du uppfylla följande krav:


- högskoleutbildning/universitetsutbildad inom IT (120 hp eller 180 hp). Motsvarande erfarenheter är också accepterat
- minst 5 års erfarenhet av arbete i tekniska miljöer, vidareutveckling, vidmakthållande, installationer och systemdrift i Linux/Unix-miljöer(t.ex. anpassningar och förbättringar, felrättningar, användarstöd, allmän IT-drift och underhåll)
- minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med support, samordning och kommunikation mot interna och externa parter
- minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat både i IT-utvecklingsprojekt och IT-förvaltningar
- minst 1 års erfarenhet från arbete med certifikatshantering
- du har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska (både i tal och skrift)

Det är meriterande (dock inget krav) om du har:

- erfarenhet från hantering och administration av system som nyttjar funktionalitet i Elasticsearch-stacken i minst 2 år
- erfarenhet från eget arbete att utveckla systemintegrationslösningar i minst två år
- erfarenheter från eget arbete med att hantera ActiveMQ i minst 2 år
- erfarenhet från eget arbete med att konfigurera och sätta upp övervakning och monitorering som bygger på Grafana och Prometheus i minst 1 år

Säkerhetsprövning kommer göras då du kommer hantera hemliga uppgifter, detta tar ca 6-8 veckor, start efter godkänt säkerhetsprövning, heltid, tillsvidare anställning

Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Kunden har sin utgångspunkt i Stockholm, där tjänsten är avsedd för heltidsarbete under dagtid.

Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024