Applikationsspecialist inom Linux till Visma Retail

Arbetsbeskrivning

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder. www.sigma.se



Visma Retail AB hjälper aktörer inom detaljhandeln att attrahera sina kunder till handelsplatsen, öka försäljningen genom förbättrad shoppingupplevelse och skapa lojala kunder. Detta genom smart användning av teknik som stödjer nödvändiga processer på alla nivåer. Vi erbjuder helhetslösningar inom butiksdata och kringtjänster. Som exempelvis kassaapplikationer, backofficelösningar och centrala system för styrning av kedjeföretag samt tjänster som projektledning, implementation, support och IT-drift. Gruppen Application Management (AM) består idag av 10 medarbetare. Dessa är fördelade inom två områden; applikationsdrift samt Centralized Solution Management. Nu behöver vi förstärka gruppen med ytterligare en applikationstekniker inom Linux. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Lindhagensgatan i Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter och Profil:

Som Application Operation Specialist kommer du att genomföra aktiviteter i applikationsförvaltning för Visma Retails kunder. Du ska skapa dig förståelse för kundens verksamhetsprocesser och kunna tillämpa det med hjälp av Visma Retails produkter och kundunika lösningar. Du ska arbeta för att upprätthålla en driftsäker miljö, genom att bland annat stödja kunden i genomförandet av systemförändringar, systemuppgraderingar och systemimplementeringar samt arbeta proaktivt för att förbättra kundens möjligheter genom olika tjänster och aktiviteter.

I rollen som Application Operation Specialist kommer du att:

* Arbeta med installation och uppgradering av framför allt patchar och hotfixar samt konfigurationsändringar.
* Hantera ärenden i Request fulfilment (standard-change).
* Arbeta med applikationsupport (3:e linjen support).
* Rapportera fel i kod till Product Management.
* Delta i utökad support kvällar och helger (beredskap) för de kunder som har avtalat om detta.
* Arbeta med problemutredningar under ledning av Problem Manager; utför felanalyser för att hitta bakomliggande orsak och/eller ger förslag på tillfällig lösning.     
* Arbeta med övervakning och underhålla systemlösningen, t.ex. trimma databaser, arkivera och gallra etc.
* Vid behov delta som expertresurs i projekt.
* Arbeta i de processer som gäller inom AM och bidrar med idéer för att effektivisera och förbättra arbetssätt och rutiner.

Din roll är bred och omväxlande och du förväntas skaffa dig djupa kunskaper om Visma Retails produkter och framför allt den systemlösning som befintliga kunder har. Du kommer även att medverka till förbättring av avdelningens interna processer och rutiner. Kontakten är till 99% med interna stakeholders, men viss kundkontakt kan förekomma. Det kan ingå viss felsökning av kod, dock är det inte någon utveckling som ingår.

För att hantera tjänsten behöver du:

* Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete inom applikationsddrift och förvaltning
* Goda kunskaper gällande arbete i och felsökning av olika servermiljöer, primärt Linux, Glassfish och Jetty.
* Erfarenhet av komplexa affärssystem och/eller arbete i affärskritiska miljöer.
* Kännedom om ITIL och de vanligaste processerna.
* Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal- och skrift

Meriterande är:

* Kunskaper inom Microsoft och MS SQL Server är starkt meriterande.
* Kunskaper inom olika scriptspråk
* Erfarenhet från detaljhandeln och processer relaterade till inköp, lager och logistik är starkt meriterande.

Vi erbjuder:

Du får arbeta på ett expanderande och modernt företag och arbetsgivare som ligger i framkant när det gäller avancerade tekniska lösningar där du får både möjlighet att implementera erfarenheter och införskaffa nya kunskaper, växa och utvecklas.

Din ansökan:

I denna rekrytering samarbetar Visma Retail med Sigma Resources. Det är en fast tjänst och rekrytering till Visma. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så vänta inte med att skicka in ditt CV till rebecka.ekberg@sigma.se . Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Rebecka Ekberg på mail eller telefon 070-660 21 22

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl Harald Andersson
+46 705 35 36 01
Lukas Pasic
+46 703 79 15 30
Tore Andersson
+46 703 791 221
Christian Samuelsson
+46 703 615 412
Jesper Valfridsson
+46 76 847 83 83
Håkan Larsson
+46 705 711 199
Malin Berg Kierdorf
+46 703 79 15 83
Rebecka Ekberg
+46 706602122
Rebecka Ekberg
+46 706602122
Tore Andersson
+46 703791221, +46 703791221

Sammanfattning

Besöksadress

Reveljgränd 5
None

Postadress

Lindholmspiren 9
Göteborg, 41756

Liknande jobb


Byggtekniker till Skåne

Byggtekniker till Skåne

17 april 2024

16 april 2024

15 april 2024