Är du ekonomiadministratör och vill stärka vår ekonomiska kompetens?

Är du ekonomiadministratör och vill stärka vår ekonomiska kompetens?

Arbetsbeskrivning

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1600 personer, huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete där du bidrar till ett långsiktigt och hållbart jordbruk i hela Sverige. Detta i en god arbetsmiljö med goda förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid.

Läs mer om oss på vår hemsida - www.jordbruksverket.se/jobbahososs

Växt- och kontrollavdelningen består av åtta enheter vars uppdrag omfattar regel-, rådgivning-, certifiering- och kontrolluppdrag på växt- och miljöområdet, såväl som kontrolluppdrag på djurområdet.

Tjänsten är placerad på Växtregelenheten men innebär samarbete över enhetsgränserna inom hela avdelningen. På Växtregelenheten blir du en av 20 medarbetare som jobbar med regler för utsäde, växtsorter och ekologisk produktion samt med regler mot växtskadegörare.

ARBETSUPPGIFTER
Som vår nya ekonomiadministratör har du som främsta uppgift att samordna och hantera kund- och leverantörsfakturor inom vår avdelning.

Vi söker dig som också vill ansvara för utvecklingen och effektiviseringen av våra processer i samband med fakturering. Detta gör du i nära samarbete med vår verkscontroller och Jordbruksverkets ekonomienhet. Det blir också din roll att förvalta resultatet framåt.

Under en mindre del av din arbetstid kommer du utföra andra administrativa uppgifter som kundtjänstfrågor och bevakning av inkommande ärenden samt handläggning av rutinärenden.
En mindre uppgift kommer också att innebära registerhantering.

Du blir en del av avdelningens ekonomifunktion. Dina kontaktytor i arbetet kommer främst vara gentemot avdelningens administratörer, samordnare, chefer, verkscontroller samt vårt verksamhetsstöd.

Placeringsort är Jönköping.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med inriktning ekonomi samt några års relevant arbetslivserfarenhet där du arbetat med kund- och leverantörsreskontra.

Genom din erfarenhet har du en god förståelse för helheten inom ekonomi. Meriterande är erfarenhet av ekonomisystemet Agresso liksom av arbete i projekt som utvecklat försystem för fakturering.

För att trivas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt som visar sig genom din förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan även bygga strukturer som är lätta att följa för andra.

Du är samordnande och skapar engagemang och delaktighet i det ekonomiadministrativa arbetet. Med fördel trivs du med att vara en referenspunkt för andra då du kommer fungera som en koordinator inom ramen för fakturaprocessen.

Vi vill att du kan ta egna initiativ och sätter igång de aktiviteter som krävs för att driva utvecklingsarbetet med fakturaprocessen framåt.

Du har ett lösningsorienterat bemötande och har vilja och intresse för att hjälpa andra både i det externa och interna samarbetet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024