Är du Ekonomiassistenten med 3-5 års erfarenhet av kundreskontra?

Arbetsbeskrivning

Ingress
Nu söker vi en Ekonomiassistent på på konsultuppdrag hos kund i centrala Uppsala. Konsultuppdraget är med start omgående på 100%, med en uppdragsperiod på på 6 månader, med möjligheter till förlängning.

Dina arbetsuppgifter
Som konsult kommer du att arbeta på uppdrag hos kund, för ett bolag som arbetar inom IT-branschen. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kundres- och leverantörsreskontra vilket innebär kontakt intern personal som externa kunder och leverantörer. Du hanterar kundsamtal via telefon och mail gällande fakturafrågor, fakturering, bevakning av betalningar samt avstämningar. I övrigt ska du vara behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen. En viktig del i arbetat är att du har flera års arbete av att arbeta i systemet IFS.

Ansökning
Ansökning sker via Otiga.se. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Othilia Roos Englund på telefon 073 351 27 87. Tillsättning av tjänsten sker omgående, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Meriterande är om du har arbetat med ekonomi inom ett
internationellt bolag. Du är en van användare av MS Office och har hanterat olika former av affärssystem, främst IFS. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Krav

* arbetat med kund- och leverantörsreskontra i minst 3 år
* du kan affärssystemet IFS
* Du innehar redovisningsbakgrund; från studier och arbetslivserfarenhet

Dina personliga egenskaper är att du har lätt för att samarbeta och har en god kommunikationsförmåga. Du är kvalitetsmedveten, ansvarsfull och noggrann. Du har en hög servicekänsla, samtidigt som du är väl analytisk och noggrann. Du är en person som i ditt arbetssätt är strukturerad och trivs i roller där du arbetar tillsammans med kollegor för att utveckla rutiner och processer.

Då uppdraget är i Uppsala ser vi att du som söker bor i närliggande område kring Uppsala. Ett annat krav är att du kan starta uppdraget omgående.

Erbjudande
Som konsult hos oss på Otiga erbjuds du ett spännande och utvecklande arbete med engagerade och kunniga medarbetare i ett framgångsrikt företag. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Otiga Stockholm hjälper företag och organisationer med kompetensförsörjning genom kvalitetssäker bemanning- och rekrytering. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och konsulter. Att vi finns där våra kunder verkar innebär att vi har förståelse för hur arbetsmarknaden ser ut just här.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Otiga Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2020
  • Ansök senast: 21 juni 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024