Är du en driven produktägare inom Microsoft Teams, SharePoint och Exchange?

Arbetsbeskrivning

Visste du att vi jobbar med unika och världsledande teknik- och IT-lösningar på Sveriges Radio? Vi behöver fortsätta att vara innovativa och därför behöver vi dig som både kan leda oss mot fler tekniska framgångar på ett kostnadseffektivt sätt! Som produktägare på Sveriges Radio hamnar du mitt i händelsernas centrum och blir en viktig del av ett företag som värnar om demokrati, det fria ordet och alla människors lika värde.

Vår verksamhet består av ett antal team som kontinuerligt utvecklar, driftar och förvaltar infrastrukturella och användarnära produkter och tjänster. Vi arbetar agilt i tvärfunktionella team och är stolta över det jobb vi gör tillsammans. Teamen inom Teknikenheten är uppdelade i två releasetåg – Infrastruktur och IT-arbetsplats. Varje tåg styrs av en produktledning där gemensamma mål och planer tas fram. Tillsammans stöttar de bägge releasetågen alla Sveriges Radios verksamheter.

Du kommer organisatoriskt tillhöra Teknikenheten. Tillsammans med product managern och övriga produktägare ingår du i releasetåget, IT-arbetsplats produktledning.

Trivs du med att vara länken mellan verksamheten och leveransteamet – Då är du produktägaren vi söker!

Som produktägare har du det övergripande tekniska ansvaret. Du håller ihop den löpande förvaltningen av delar av Microsoft 365-produkterna. I portföljen finns bl. a. systemen Microsoft Teams, SharePoint och Exchange. Du har ansvar för budget och leverantörskontakter. När nya system ska införas kliver du in i rollen som IT-uppdragsledare. Du jobbar alltid nära våra stakeholders, expertanvändare och systemtekniker.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

• Produktägare för en omfattande produkt- och tjänsteportfölj, där de primära systemen är Microsoft Teams, SharePoint och Exchange.
• Identifiera behov i verksamheten, prioritera och planera dem i din backlog.
• Driva utvecklingsarbetet för produktområdet.
• Driva systemutveckling som genererar processförbättringar, förbättrade arbetssätt och metoder.
• IT-uppdragsledning vid införande av nya system.
• Koordination av intern utveckling med andra produktägare i organisationen.
• Säkerhetsställande av dokumentation.
• Har ett särskilt fokus på kostnader och avtal.

Kvalifikationer och erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen inom IT eller systemvetenskap, eller har du förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har vana att genomföra upphandlingar och leverantörskontrakt. Meriterande är om du tidigare har arbetat med förvaltning och utveckling av Teams, SharePoint och Exchange. Vi ser gärna att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Meriterande är även erfarenhet av agila arbetssätt.

Vem är du?
Vi tror att du är en person som drivs av stort användarfokus. Du är självständig och lösningsorienterad, trivs i en dynamisk miljö och i en omväxlande roll, där du arbetar med förbättringar och driver utveckling utifrån ett affärsmässigt perspektiv. Du har förmågan att kunna se såväl detaljerna som helheten. Vidare är du en prestigelös och social lagspelare som bygger förtroendegivande relationer och tycker om att dela med dig av din kunskap med andra. Du gillar både att leda andra och att hugga tag i det som behöver göras själv.

Vad får du?
På Sveriges Radio tycker vi det är viktigt att våra medarbetare kan kombinera arbets- och privatliv på ett så flexibelt sätt som möjligt. Teamet kombinerar jobb i Radiohuset på Gärdet i Stockholm med arbete hemifrån. Det finns stora möjligheter att utvecklas. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, pension, föräldralönetillägg, en egen friskvårdsanläggning med gym, bibliotek där du kan låna hem ett stort utbud av litteratur, samt på fredagar finns det möjlighet att gå på livekonsert då Musikplats Stockholm P4 direktsänder från Radiohuset. Förutom det eftersträvar vi såklart en trivsam arbetsplats där varje individ får utvecklas.

Mer om Sveriges Radio
Vi är den reklamfria radion, finansierad av public service-avgiften. Som en av oss är du med och bidrar till ett radiouppdrag som speglar hela samhället. Sveriges Radio får aldrig tystna! Läs gärna mer om Sveriges Radios värdegrund och vision här

Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Vill du vara med på vår spännande resa och hamna mitt i händelsernas centrum som produktägare? Då ska du inte vänta för länge med att skicka in din ansökan, du söker enkelt med CV samt svarar på några frågor om rollen – dock senast 30 november 2022. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Frågor om tjänsten kontakta Tf Avdelningschef Örjan Metzke, orjan.metzke@sr.se

För frågor kring din ansökan kontakta Rekryterare Sofia Svahn, sofia.svahn@sr.se

Fackliga frågor besvaras av: SJF och Unionen nås via Sveriges Radios växel 08-784 50 00. SACO nås via saco@sverigesradio.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Radio AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Box 98 651 03 Karlstad
None

Postadress

Oxenstiernsgatan 20
Stockholm, 10510

Liknande jobb


IT-Projektledare till SCB

IT-Projektledare till SCB

26 april 2024