Är du en flexibel ekonomi-/ löneassistent som älskar att ge service?

Arbetsbeskrivning

Vi bygger och utvecklar Linköping – hela tiden med målet att utveckla branschen och våga visa vägen framåt. Vi arbetar också aktivt med att utveckla organisation, ledarskap och medarbetarskap. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en öppen företagskultur där vi hjälper och lyfter varandra utifrån vår vision ” Ett steg före”.


### Så här får du visa vägen

Som ekonomi-/löneassistent arbetar du främst med koncernens leverantörsfakturor och lönehantering för våra dotterbolag. Det innebär scanning, kontering och betalning av leverantörsfakturor, registreringar, avstämningar samt övrigt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du arbetar huvudsakligen i systemen Jeeves och Palette. Inom lönehanteringen bereder, sammanställer och betalar du ut löner samt jobbar med statistik och rapportering till pensionsförsäkringsbolag. Lönerna bereder du i Hogia Lön Plus.

Du ingår i ekonomiavdelningens team som består av nio personer. Du kommer också att arbeta tillsammans med företagets HR-generalist angående lönefrågor och vara dennes backup. I arbetet har du mycket kontakter med andra funktioner inom företaget.


### Vi erbjuder dig

Hos oss får du frihet under ansvar och blir en del av ett företag med välskötta fastigheter och en öppen företagskultur där vi hjälper och lyfter varandra. Vårt gedigna introduktionsprogram ger dig en bra start, och vi satsar dessutom mycket på kompetensutveckling. Tillsammans jobbar vi efter visionen ”Ett steg före”.


### Känner du igen dig?

Du trivs i en roll där du arbetar med såväl enkla som mer komplicerade arbetsuppgifter. Du har minst två års erfarenhet av liknande ekonomi- och löneadministration, och det är meriterande om du tidigare arbetat med fastigheter. Du är troligen gymnasieekonom i grunden och har goda kunskaper i Office-paketet, främst i Excel och gärna Hogias lönesystem. Du ser helheten men har även förmåga till fördjupning i detaljer. Förutom det är du:

• noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt
• driven och engagerad
• målinriktad och initiativrik
• flexibel och kan snabbt växla mellan arbetsuppgifter
• serviceinriktad


### Är du intresserad?

Ansök nedan med cv och personligt brev redan idag, dock senast den 26 mars, eftersom urvalet sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Catharina Mässgård, Ekonomichef, på 013-20 85 31. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-generalist Jenny Ahlbert, 013-20 85 73. Facklig representant är Eva Kaneklev, 013-20 85 21. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Stångåstaden ägs av Linköpings kommun och förvaltar cirka 18 500 bostäder. Med drygt 25 % av bostadsmarknaden är vi Linköpings största aktör. Nu satsar vi rejält på att bygga bort bostadsbristen och ökar investeringstakten för nyproduktion, ombyggnation och stadsdelsutveckling. Hela tiden med målet att ligga ett steg före och våga visa vägen. Vi ska bidra aktivt till en bättre framtid - för våra kunder, Linköping och vår bransch.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Josephson

Jenny Ahlbert

Peter Jonsson
013-20 86 76
Malin Wettre

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stångåstaden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 17 mars 2017

Besöksadress

Tornbyvägen 1F
None

Postadress

Tornbyvägen 1F
Linköping, 58003

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024