Är du redo att anta utmaningen som Heimstadens Head of Operations?

Arbetsbeskrivning

Heimstadens organisation växer så det knakar och en av de senaste möjligheterna som öppnat sig, är den nya rollen som Head of Operations för vår svenska verksamhet. Vill du bli en del av ett bolag vars mål är att vara nr ett både gällande livskvalitet i hemmet för våra kunder, på arbetet för våra medarbetare och i samhällsengagemang?  I så fall är denna roll något för dig!
Ditt uppdrag är att proaktivt identifiera och implementera förbättringsprojekt inom alla områden inom vår förvaltningsorganisation för att säkerställa att vi har en hög effektivitet och kvalitét i enlighet med satta mål och KPI:er. Ett annat viktigt mål för rollen är att säkerställa vi arbetar i enlighet med satta arbetsprocesser; därav är en del av arbetet styrning och uppföljning. Du jobbar tätt i dialog med linjeorganisationen och är en del av vår svenska ledningsgrupp.
Vilka utmaningar finns?
Vi växer idag så snabbt, både organiskt och genom förvärv, att vi lägger rälsen medan vi kör tåget. Därför behöver vi din hjälp att tydliggöra och säkerställa processer och arbetssätt, så att vi kan bli mer effektiva och samspelta trots vår geografiska spridning. Då rollen är ny, har du stora chanser att själv få forma rollen med hjälp av din erfarenhet och med ett stort mandat att påverka.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
Ansvara för att leda och utveckla vår förvaltningsorganisation i Sverige och fokusera på att förbättra vår affär
Förbättra, implementera och tydliggöra våra gemensamma arbetsprocesser, för att effektivera och säkerställa att vi jobbar på bästa sätt, gemensamt
Följa upp och i vissa fall definiera våra KPI:er och hjälpa organisationen att bli ännu bättre (vi är rätt bra på en hel del men är säkra på att vi kan bli ännu bättre!)
Utmana oss i digitaliseringen av vår organisation – hitta nya smartare sätt att arbeta och supportera våra kunder
Rollen kräver att du har väldigt goda kunskaper inom ekonomi, med fördel erfarenhet av roller som Ekonomichef, Controller eller liknande samt minst 5 års erfarenhet av att leda andra i minst ett medelstort företag. Du behöver även behärska svenska och engelska obehindrat samt ha B-körkort.
Vi ser gärna även att du har erfarenhet från någon konsultverksamhet med fokus på förändringsresor samt erfarenhet av fastighetsbranschen, gärna från liknande roller samt en universitetsexamen inom finans, ekonomi eller teknik.
Hur är du som person?
För att klara utmaningen och göra ett bra jobb i vår entreprenöriella och snabbväxande kultur, behöver du vara analytiskt lagd med en stor problemlösningsförmåga, samtidigt som du har ett öga för detaljer.Du är driven med egen initiativförmåga och med mod att ifrågasätta och hela tiden jobba för att hitta smarta (re) sätt att jobba.
Rollen innefattar ett antal direktrapporterande, vilket kräver att du behöver trivas med personalansvar och vara duktig på att ta folk, kommunicera och entusiasmera. Din attityd är alltid laget före jaget och du drivs av förbättring och utveckling, där du ständigt delar med dig att kunskap och idéer samtidigt som du är intresserad av att lära nytt.
Du behöver vara strukturerad och organiserad – med den nästan omöjliga kombinationen att samtidigt vara flexibel och kunna ta snabba kast i agendan. Vi ser det som självklart att du lever upp till våra kärnvärden Care, Share, Dare. Läs gärna mer om vår kultur, här: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Tjänsten är en heltidstjänst där du rapporterar till vår VD för Heimstadens Förvaltningsorganisation. Placering är på vårt huvudkontor i Malmö, men resor förekommer till våra olika kontor runt om i landet.
Välkommen med din ansökan! (Vi väntar på dig - vad väntar du på?!)

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


6 maj 2024