Är du vår nya business controller?

Är du vår nya business controller?

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Business Controller till Centrickoncernen.

Vi skulle kunna skriva ”sedvanliga arbetsuppgifter som controller” för att beskriva vilka arbetsuppgifterna är i denna tjänst. Vad en Business Controller gör vet du naturligtvis redan. Men det är så mycket mer vi vill berätta för dig om Centric och det här jobbet. Vi på Centric gör ofta saker lite annorlunda, vi går våra egna vägar utan att tveka. Vi är trygga i våra vägval och det är här vårt team inom Group & Business Control kommer in - som ett stöd till vår nordiska ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team där vi vill ha i högt i tak och ordning och reda. I korthet är din roll att följa, förklara och påverka. I teamet kommer vi att samordna och utveckla Centrics ekonomiska rapportering, beslutsstöd, och sedvanliga controllingprocesser.

Att analysera och följa upp bolagens verksamhet och resultat är viktiga arbetsuppgifter som det underlättar om du trivs med. Du vill förstå  resultaten på riktigt och har förmåga att sätta dig in i olika typer av affärsprocesser.

Du måste även trivas med att stödja verksamheten i sitt dagliga arbete och genom utbildningar, generell ekonomi-information och systemstöd.
Det är en klassisk controllertjänst det handlar om. Det som gör tjänsten unik är att du kommer att jobba i en koncern med 13 nordiska bolag och en holländsk ägarstruktur OCH att du jobbar i en företagskultur där du och dina kollegor gör hela skillnaden.

Din profil och kvalifikationen
För att komma till sin fulla rätt i denna roll söker vi dig som är engagerad och nyfiken och inte är rädd för att säga vad du tycker. Du är trygg i att arbeta med att förändra och utveckla både affärsprocesser och administrativa processer. Du har en relevant högskoleutbildning och tänker alltid digitalt först!

Dina blivande kollegor kan mycket om Centrics bemanningsverksamhet, så har du erfarenhet från leverans av IT-tjänster och/eller detaljhandelslösningar kommer du att komplettera Controlling-teamet.

Centric är ett av Nordeuropas största privatägda bolag och därför är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift samtidigt som du inte räds de nordiska språken då mycket kommunikation även kommer att ske med kollegor i Norge. ”Svorsk” är vårt andraspråk i Centric.

Teams, Zoom, Skype mlf funkar bra men ersätter inte att träffas på riktigt. Resor kommer att ingå i arbetet, därför är det viktigt att du har möjlighet att resa regelbundet inom Sverige och Norge. Periodvis kan resandet vara omfattande men alltid planerat.

Du har också erfarenhet av:
- Ekonomisystem
- Budget och prognos
- Processutveckling
- Projektredovisning
- Framtagning och uppföljning av business case
- Utformning av presentations- och beslutsmaterial
Om du har erfarenhet av Power BI, Tableau, Qlik Sense eller liknade så är det meriterade.
Vad vi erbjuder
Hos Centric kommer du först. Våra anställda gör oss till dem vi är. Därför investerar vi i vår personal genom att erbjuda en trygg arbetsplats där kollektivavtalet utgör en viktig grund.

Du välkomnas till något av våra kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping eller Malmö. Var man är baserad är inte längre så relevant då vi på Centric anammat ett modernt arbetssätt efter Covid. Vi värdesätter dock det personliga mötet oerhört mycket så att besöka våra olika kontor regelbundet är en viktig del i arbetet. 

Mer om oss
Vi möjliggör för våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet med hjälp av våra tjänster. Genom att dagligen kombinera gedigen kunskap och mångårig erfarenhet med specifik branschkännedom skiljer vi oss från de traditionella spelarna i branschen.

Centricbolagen i Norden utgörs av 13 bolag som verkar inom kompetensförsörjning, IT outsourcing, detaljhandelslösningar och Business Process Outsourcing. De av våra bolag som sysslar med kompetensförsörjning är medlemmar i Almega, Kompetensföretagen och NHO Service. Samtliga bolag är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Centricbolagen i Norden ägs av nederländska Centric International BV och våra 4500 anställda finns förutom i Sverige och Norge även i Holland, Belgien, Tyskland, Rumänien och Litauen.

Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt men senast den 6 december 2021.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Carina Wikström på tfn: 010-2190500 eller carina.wikstrom@centric.eu.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Carina Wikström på tfn: 010-2190500 eller carina.wikstrom@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 23 november 2021
  • Ansök senast: 23 februari 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


22 april 2024