Är du vår nya Ekonomiassistent/Juniora Ekonom i Malmö?

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa oumbärliga kollega inom ekonomi till huvudkontoret i centrala Malmö? Vi på Heimstaden växer så det knakar och är därför i behov av ännu en Ekonomiassistent/Junior Ekonom till vårt team. Vi hoppas att du är den vi söker!
De huvudsakliga arbetsuppgifterna i rollen består av hantering av leverantörsfakturor, vilka vi hanterar cirka 275 000 per år. Tillsammans med ett team på sju andra ekonomiassistenter och en team lead för Leverantörsreskontran, ser du till att fakturor kommer in i systemet och hanteras på rätt sätt.
För att klara av utmaningen i vår snabba, entreprenöriella (ja, du kan tolka det som ibland något röriga) miljö har du:
minst tre års erfarenhet från roller inom samma område och lägst en Gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi eller liknande
alternativt en Högskoleutbildning inom ekonomi
goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift (fler språk är meriterande)
goda kunskaper i MS Office och Office Management Software
Vi ser tjänsten lämplig både för någon som redan har några års erfarenhet av liknande uppgifter men kan även vara ett första jobb för någon som just tagit sin högskoleexamen inom ekonomi. Då Ekonomiavdelningen är en stor avdelning mer olika inriktningar, finns även goda möjligheter till att växa med bolaget.
Vi använder oss av programmen Vitec 3L för bokföring och Palette förfakturahantering och kompetens i dessa är klart meriterande.
Som person är duglad, sprider mycket energi och är duktig kommunikativt. Du har service i blodet och får en kick av att hjälpa andra - vilket är något du gör dagligen för både kollegor internt och leverantörer.
Du arbetar hela tiden för att hitta smarta(re) sätt att jobba. För att fixa vår miljö är du stresstålig – och med förmåga att prioritera. Du behöver vara noggrann, strukturerad och organiserad – med den nästan omöjliga kombinationen att samtidigt vara flexibel och kunna ta snabba kast i agendan. Har du dessutom humor och glimten i ögat, bör du inte tveka att söka för att bli en del av vårt team!
Vi ser det som en självklarhet att du känner igen dig i våra kärnvärden CARE, DARE och SHARE. Läs gärna mer om vår kultur och vad våra medarbetare tycker om oss, här: https://heimstaden.com/jobba-har/
Nyfiken?
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt huvudkontor i Malmö, som inleds med sex månaders provanställning. Innan anställning kan bli aktuell genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidaten genom SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Skicka in din ansökan till oss redan idag då vi jobbar med löpande urval. Har du frågor, kontakta oss gärna!
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta vår Ekonomichef Tobias Grönvall eller Teamlead Malin Olsson.
Vi väntar på dig - vad väntar du på?!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024