Är du vår nya endoskopisekreterare?

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Sekreterarenheten har till uppgift att förvalta, handha och sköta vårdnära administration inom Region Kronoberg. Vi är idag cirka 50 medarbetare som tillsammans skapar en verksamhet och produktion med hög kompetens och stort engagemang inom specialiteterna kirurgi, ortopedi och medicinska sekreterarbyrån. Hos oss finns möjlighet att delvis få arbeta på distans.

Du kommer att tillhöra kirurgisekretariatet där vi i dagsläget är cirka 20 medarbetare med roller som medicinska sekreterare, operationskoordinator, kliniksekreterare, kanslister, sektionsledare och SVF-koordinatorer. Alla våra medarbetare har en grundkompetens som medicinsk sekreterare, med undantag för våra kanslister.

Den vårdnära administration som kirurgisekretariatet har till uppgift att hantera ligger inom teamen urologi, endoskopi, mag-/tarm, kärl, bröst/endokrin samt våra två kirurgavdelningar 33 och 34. Arbetet innebär dels den administration som genereras i samband med patientens vårdepisod, dels arbetsuppgifter som avser planering och uppföljning i verksamheten samt övrig administration.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara placerad i endoskopiteamet, i nya, fräscha lokaler och i nära anslutning till såväl vårdpersonal och kollegor i sekreterarenheten. Naturligtvis är din arbetsplats ergonomiskt utformad och rummet, ja, det delar du med en sekreterarkollega. Som nyanställd får du en introduktionsplan och handledare som guidar dig i arbetet och finns som ett stöd för dig. Självklart får du hos oss möjlighet till personlig utveckling utifrån din ambition och erfarenhet.

Arbetsuppgifterna inom endoskopiteamet är stimulerande och omväxlande. Vi medicinska sekreterare sköter administrationen för såväl kirurgklinikens som medicinklinikens endoskopiundersökningar.

KVALIFIKATIONER
Du är erfaren eller nyutbildad medicinsk sekreterare eller motsvarande. Du har goda kunskaper inom IT och svenska språket. Det är meriterande om du har arbetat i Cambio Cosmic och har utbildning i diagnosklassificering, men det är inget krav.

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, lyhörd, strukturerad och noggrann samt kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du ser utvecklingsarbete som en naturlig del i vardagen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Anna Biesért
0372 -58 57 98
HR-specialist Maria Svensson
0470-58 76 78
Verksamhetschef Maria Lundgren
0470-58 83 77
Avdelningschef Helen Tagesson
0470-58 76 54
Avdelningschef Anna Ninov
0470-58 79 29
HR-specialist Ing-Mari Karlsson
0470-58 64 29
Verksamhetschef Magnus Järvholm
0470-58 73 39
Avdelningschef Anna Malm
0470-58 83 88
Avdelningschef Camilla Karlsson
0470-58 20 77
Avdelningschef Jessica Andersson
0470-58 76 58

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 20 VÄXJÖ
None

Postadress

Nygatan 20
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Röntgenavdelning i Helsingborg

Medicinsk sekreterare till Röntgenavdelning i Helsingborg

26 april 2024

Yrkestitel

26 april 2024

Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

26 april 2024

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

23 april 2024