Är du vår nya kollega på Missbruksenheten?

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.



ARBETSUPPGIFTER
Senast vi rekryterade en socialsekreterare till missbruksenheten i Partille kommun var för 4 år sedan. Nu finns möjligheten att börja jobba hos oss igen.
Vi på missbruksenheten består av en myndighetsdel, ett referensboende, en öppenvårdsmottagning samt ett team som arbetar med målgruppen samsjukliga. Tillsammans är vi en stabil arbetsgrupp med lång erfarenhet. På grund av att en socialsekreterare efter många år går vidare mot nya utmaningar och en socialsekreterare tillfälligt skall samordna kommunens arbete kring våld i nära relationer söker vi nu två nya medarbetare.

Som socialsekreterare på missbruksenheten arbetar du med målgruppen vuxna från 21 år och uppåt med missbruks-och beroendeproblematik. Arbetsuppgifterna består av att utreda och fatta beslut om vård och behandling enligt SoL och LVM samt att följa upp beviljade insatser. Boendefrågor för målgruppen ingår också i tjänsten.

Vi har ett nära samarbete med vår egen öppenvårdsmottagning, våra behandlingsassistenter på vårt referensboende och vårt team som arbetar med samsjukliga och köper även vård från externa aktörer. Samverkan sker med sammarbetspartners så som HVB-hem, sjukvård och Frivården.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg i dig själv, prestigelös, ansvarstagande och har en positiv människosyn. Du har ett stort intresse och engagemang för målgruppen. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga, laganda och lust att vara med och utveckla vår verksamhet.
Du måste du ha socionomexamen och erfarenhet av utrednings- och dokumentationsarbete med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Handläggning enligt SoL och LVM samt tidigare arbete med målgruppen är meriterande. Erfarenhet av Treserva och ASI är en fördel, körkort ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning 100% från 1 september eller enligt överenskommelse.

Vikariat, Tidsbegränsad anställning 75% 1 augusti- sista december 2015 med möjlighet till förlängning.

Intervjuförfarande kan komma att påbörjas och ske löpande även under utannonseringstiden.

Tjänster tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb