Är du vår nya Projektadministratör i region Skåne?

Arbetsbeskrivning

Drivs du av ordning och reda och att få vara spindeln i nätet? Nu finns möjligheten för dig som vill vara en administrativ del av när lägenheter förvandlas till nya hem för våra hyresgäster, i rollen som Projektadministratör! Rollen innebär stöttning till hela teamet på plats i region Skåne, och är placerad på vårt fina huvudkontor i Malmö.
Vad innebär rollen?
Heimstaden totalrenoverar, efter vårt koncept, runt ett tusen lägenheter om året i samband med uppsägningar och detta utförs av våra Projektledare Lägenheter.Din roll innebär att hjälpa projektledarna i region Skåne med den administrativa delen i projektet, vilket innebär att strukturera och se till att alla uppgifter utförs.
Du kommer att arbeta med:
Administration och dokumentation
Beställning av t ex kök, vitvaror, m.m. till lägenheterna
Informationshantering
Protokollskrivning efter t ex besiktningar
Ekonomisk administration så som exempelvis kontering av fakturor
Framtagande av underlag till entreprenörer med hjälp av färdiga mallar
Vad behöver du kunna och ha för bakgrund?
För att lyckas i denna tjänst behöver du lägst ha en utbildning på gymnasienivå samt att du har minst två års erfarenhet från en eller flera liknande tjänster. Då rollen innefattar många kundkontakter och relationsskapande arbete, är det viktigt att du känner dig trygg i och har erfarenhet av liknande situationer.
Då rollen är administrativ, behöver du behärska office-paketet väl och har du kunskaper i Vitec eller något liknande system gör vi vågen! Vi tror även att du behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift, samt har B-körkort. Tillgång till egen bil är ett plus men inget måste. 
Vem är du?
Du arbetar hela tiden för att hitta smarta(re) sätt att jobba. För att fixa vår miljö är du stresstålig – och med förmåga att prioritera. Du behöver vara noggrann, strukturerad och organiserad – med den nästan omöjliga kombinationen att samtidigt vara flexibel och kunna ta snabba kast i agendan. Utöver detta har du en naturlig förmåga att skapa och upprätthålla relationer, både till kollegor, kunder och entreprenörer då du är en person som håller vad du lovar. Har du dessutom humor och glimten i ögat, bör du inte tveka att söka för att bli en del av vårt team!
Vilka ingår i teamet?
Du kommer att ingå i ett team om ca 30 personer; en ambitiös gruppchef tillika din närmaste chef med placering i Norrköping, en driven chef för hela avdelningen Asset Management som är placerad på huvudkontoret i Malmö samt ett antal kollegor inom projektledning utspridda över hela landet.
Ansökan
Din ansökan välkomnas senast den 31 juli 2022. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du känner igen dig i våra kärnvärden CARE, DARE och SHARE. Läs gärna mer om vår kultur och vad våra medarbetare tycker om oss, här: https://heimstaden.com/jobba-har/
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Cecilia Bavester. Viväntar på dig - vad väntar du på?!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


20 mars 2024

Fastighetsadministratör

15 mars 2024

Förvaltarassistent

Förvaltarassistent

5 mars 2024