Är du vår nya stjärna inom People & Culture?

Arbetsbeskrivning

Kom och bli en del av ett av Europas ledande bostadsfastighetsbolag med över 116 000 bostäder i 10 länder och ett fastighetsvärde om 187 mdkr. Här förvärvar, utvecklar och förvaltar vi fastigheter med ett långsiktigt perspektiv, guidade av våra värderingar Care, Dare, Share. Genom detta skapar våra 1700 medarbetare runt om i världen värde för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster.
Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng inom People & Culture, i rollen som en efterlängtad People & Culture Business Partner med fokus på Skåne.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är ett bolag med en fantastiskt stor tillväxtresa, vilket innebär en ständig utveckling och spännande utmaningar där vi är många som lär oss helt nya saker varje dag!
Här kommer du att fortsätta att stötta organisationen med att uppnå målet att skapa en Friendly Workplace, där alla medarbetare kan nå sin fulla potential! Rollen är bred och innefattar hela medarbetarcykeln från attraktion till rekrytering, utveckling och ambassadörskap, där du själv med din kompetens har möjlighet att forma rollen tillsammans med organisationen. Din primära organisation att stötta finns i Skåne och du kommer utöver din generella roll, även ha ett extra ansvar för arbetsrättsliga frågor.
Du är placerad i fina lokaler på vårt huvudkontor i Malmö, där härliga och kompetenta kollegor väntar. Då du supporterar hela regionen kommer du även att vara ute på våra lokala förvaltningskontor en hel del och har du behov av att arbeta hemifrån finns det även möjligheter till det.
Vad innebär rollen?
Du är en del av det svenska People & Culture-teamet, som består av en fyra personer;
En Head of People & Culture - din direktrapporterande chef, som precis som dig är placerad i Malmö
Två People & Culture Business Partners - en placerad i Gävle och en i Norrköping
En People & Culture Administrator, placerad i Norrköping
På samma kontor finns även fem kollegor som arbetar med People & Culture på koncernnivå, som även dem blir nära kollegor till dig i denna roll. 
Att skapa en Friendly Workplace, innebär i vår roll att vi stöttar, utvecklar och utmanar cheferna samtidigt som vi följer upp och kvalitetssäkrar processer som en del i verksamhetsutvecklingen.
En vanlig dag kan exempelvis se ut som så att du startar med ett samtal kring återgång i arbete, därefter gå in i en workshop för att diskutera beslutsunderlag till ledningsgruppen gällande förmåner, följt av lunch på takterassen med härliga kollegor. Under eftermiddagen kan du sedan ha dialog kring personlighetstester vid en rekrytering med en rekryterande chef och avsluta med att publicera två rekryteringsannonser.
Då vi på Heimstaden lägger rälsen samtidigt som vi kör tåget, har vi inte alla processer och arbetssätt på plats redan - vi lär oss istället och justerar längst med vägen. Vi har kommit långt sedan vi började och har nu gedigna program vid introduktionskurser, fantastiska systemstöd i bland annat People Data (Workday) och Medarbetarengagemang (Winningtemp) och mallar för strukturerat arbetsmiljöarbete. Samtidigt anställer vi fler än 7 personer i månaden bara i Sverige, vilket innebär att du behöver vara duktig både på att prioritera och att omprioritera.
Vad vi önskar att vår drömkandidat har
Minst 5 års erfarenhet från en liknande roll i en organisation med både tjänstemän och kollektivanställda
God erfarenhet av att arbeta med rekrytering (extra plus om du även arbetat med search)
God erfarenhet av tillämpning av svensk arbetsrätt
Certifiering i ett testverktyg (extra bra om det Ascend, vilket vi använder)
Minst en Kandidatexamen inom Personal/Beteendevetenskap alternativt Ekonomi med komplettering inom HR/Arbetsrätt
Erfarenhet av en internationell organisation och känner sig trygg i att både prata och skriva på engelska, såväl som svenska
God erfarenhet av och trivs med digitala HR-verktyg (vi gör vågen om du arbetat i Workday tidigare!)
B-körkort (har du även tillgång till egen bil är det ett plus men inget måste)
För att lyckas i rollen behöver du vara driven, engagerad och självgående, där du har förmågan att strukturera och prioritera (och omprioritera) ditt eget arbete väl. Du är tydlig, håller vad du lovar och agerar alltid föredöme för andra. Utöver det har du en hög integritet och trivs med ett arbeta i ett högt tempo där du ständigt tittar efter smartare sätt att arbeta, med en hög ambition att leverera.
För att trivas i vår kultur behöver du ha en positiv och lösningsorienterad attityd, hög energi och en stor dos humor! Du har alltid en "We before Me" attityd och trivs i rollen att agera bollplank där du hjälper andra att lyckas.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidaterna även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!
Ansökan
CV och personligt brev välkomnas senast den 31 oktober 2021. Då vi helst hade velat ha dig på plats redan igår, kan vi komma att göra löpande urval och därför rekommenderar vi att du ansöker redan idag! 
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023