OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunsekreterare
Viktigaste mål: Kommunen ska bedriva en rättssäker verksamhet.
Fler invånare ska vara nöjda med kommunens service och hur behov och förväntningar tillgodoses.
Arbetsuppgifter: Kvalificerat sekreterarskap för kommunens nämnder och utskott. Juridisk controller i den politiska ärendeberedningen genom beredningar, kallelser och protokoll. Juridiskt och nämndsadministrativt stöd till handläggare och chefer i deras arbete att producera beslutsunderlag. Administrera samt kvalitetssäkra, effektivisera och utveckla nämndadministrationen tillsammans med övriga i arbetsgruppen. Vissa utredningsuppdrag ingår också.
Hantera allmänna fakturor på Kommunkansliet.
Krav: * Akademisk examen med inriktning mot juridik, statsvetenskap, samhällsvetenskap eller motsvarande * Erfarenhet från liknande arbete * Kunskap om och erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. * Kunskap om samhällets uppbyggnad * Kunskap om andra myndigheters roller och verksamheter * God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift.
Övrigt
Krav: Körkort B för manuell växel.
Sök snart, vi tillämpar löpande rekrytering.