OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Komet söker för kunds räkning en konsult som skall agera coacher för medarbetare. Kunden är ett management konsultföretag som arbetar med projekt för att skräddarsy insatser för att passa olika företag och efter dess medarbetares behov. De genomför dessa program i hela Sverige och har funnits sedan 1991. Just nu arbetar kunden med ett kompetenskartläggningsprojekt. Din roll som coach är att först stödja medarbetarna i bedömningen av sin egen kompetens och förbereda dem inför ett kompetenssamtal med chefen. Du kommer även att informera och stödja medarbetaren i att göra ett underlag till utvecklingsplan inför samtalet. Du kommer att genomföra 4 samtal med 85 medarbetar vardera, vilket innebär totalt 340 samtal under en period av ca 13 veckor. Arbetet kräver att du har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat. För att klara av arbetet som coach kommer du att få en kort utbildning i coaching. Du kommer även att ha möjlighet till stöd från kunden kontinuerligt. Är du den vi söker? Du som söker ska vara akademiker och ha en utbildning som personalvetare, beteendevetare, studievägledare, lärare eller liknande. Du behöver ha lite arbetslivserfarenhet, gärna 2 år. Som person är du stabil, pedagogisk och är förtroendegivande. Då medarbetarna står inför en påfrestande process är det viktigt att du kan hantera krävande situationer. Information om uppdraget Uppdragets start: Omgående Arbetstid: 8-17 Omfattning: Cirka 10 veckor fram från startdatumet. Vecka 52 är helt ledigt. Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder.