Arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning



På Arbetsförmedlingen i Härjedalen...
...är vi åtta anställda som servar kommunens arbetsgivare och arbetssökande.
Vi arbetar i Sveriges femte största kommun (till ytan). Af Härjedalen ingår i Marknadsområde Södra Norrland

Arbetet innebär
Som arbetsförmedlare kommer du att möta både arbetsgivare och arbetssökande. Du arbetar gärna självständigt, men samarbetar också lätt med andra både i och utanför organisationen. Du tycker om att jobba med individer i förändring, är kundorienterad och trivs med att arbeta i en kundintensiv miljö. När du möter dina kunder kartlägger och identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service utifrån Arbetsförmedlingens tjänsteutbud. Det är viktigt att du aktivt etablerar och utvecklar kontakter med arbetsgivare och marknadsför Arbetsförmedlingens tjänster.

Du kommer dagligen att behöva dokumentera ditt arbete och arbeta med administration i våra system, vilket innebär att det är bra om du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att trivas i rollen. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet.

De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.

Kompetenskrav:


• högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.

• goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års arbetslivserfarenhet

• intresse och erfarenhet av att planera och genomföra gruppaktiviteter

• förmåga att effektivt och korrekt dokumentera i administrativa system

• förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat

• förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter

• god samarbetsförmåga

• goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post. Grundläggande kunskaper i Excel och PowerPoint

• mycket goda kunskaper i att på svenska kommunicera i tal, skrift samt hög läsförståelse

• Körkort, lägst klass B.

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande:



• erfarenhet av arbete som arbetsförmedlare

• erfarenhet från arbete i DirektService, i Branschlag, JoB eller UGA.

• genomgången Basutbildningen till arbetsförmedlare

• genomgången utbildning i Supprted Employment

• erfarenhet av arbetsgivarkontakter och att bygga nätverk

• erfarenhet av samverkan med andra parter/myndigheter och att hålla samman processen kring arbetslivsinriktad rehabilitering.

Övrigt

Tjänsten är ett visstidsanställning tom 20150430 med möjlighet till eventuell förlängning.
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med dnr Af 2014/099990 senast 20140314 .

Du ansöker genom att klicka på knappen ansök nedan.
Fyll i formuläret och bifoga både ditt personliga brev och din CV. Oberservera de frågor som ska besvaras.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.


Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning Tidsbegränsad
  • Publicerat: 3 mars 2014

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023