OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen Kundtjänst söker ett antal arbetsförmedlare till Karlskoga Arbetsmarknadsverkets huvudsakliga uppgift är att skapa möten mellan arbetsgivare och arbetssökande som leder till anställning. Arbetsmarknadsverket består organisatoriskt av Arbetsmarknadsstyrelsen (AMS), 21 länsarbetsnämnder samt 325 arbetsförmedlingar. Totalt arbetar drygt 10 000 personer inom Arbetsmarknadsverket. Arbetsförmedlingen Kundtjänst finns på fem orter i Sverige, Sollefteå, Karlskoga, Luleå, Söderhamn och Arvidsjaur (startar andra kvartalet 2006). Målet med verksamheten är att ge en bra service till arbetsgivare och arbetssökande. Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Karlskoga startade sin verksamhet i februari 2005. Vi är cirka 60 arbetsförmedlare som tillsammans med de övriga Kundtjänsterna betjänar arbetssökande, arbetsgivare och allmänheten över hela landet med kvalificerad förmedlingsservice via telefon och e-post. Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett viktigt arbete med kvalificerade arbetsuppgifter. Arbetet innefattar information och rådgivning kring arbete, rekrytering, utbildning, arbetslöshetsförsäkringen och support på vår hemsida www.ams.se. I vårt arbete ingår också att coacha den som söker arbete. Våra öppettider är måndag till fredag, 08.00 - 22.00 samt lördagar och söndagar, 10.00 - 16.00. Detta innebär att du kommer att arbeta såväl på dagtid som på kvällar och helger. Vi lägger stor vikt vid att skapa en trivsam och bra arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård under arbetstid och du har möjlighet att påverka dina arbetstider. Kvalifikationer Vi söker dig som : . har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt. . har minst fem års arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenhet från olika yrkesområden. . vill arbeta med personlig kvalificerad service via telefon och e-post. . är väl förtrogen med att använda persondator som arbetsredskap och har mycket goda kunskaper i text- och ordbehandling samt om Internet och e-post. . kan uttrycka dig väl i tal och skrift. . är stresstålig och uthållig då arbetet innebär många kundkontakter under en dag. . mål- och resultatinriktad. . har god förmåga att uppfatta kundens situation och behov. . har god samarbetsförmåga. . har goda språkkunskaper (förutom engelska är det meriterande med något av våra större invandrarspråk till exempel serbokratiska, arabiska, spanska, albanska, persiska). . har intresse och kunskap om arbetsmarknads- och samhällsfrågor. . delar Arbetsmarknadsverkets värdegrund där varje kontakt med våra kunder skall präglas av ett positivt bemötande, respekt och tydlighet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet. Vi eftersträvar mångfald bland personalen. Du kommer som nyanställd att få en grundutbildning till arbetsförmedlare med praktik på någon av landets arbetsförmedlingar och Kundtjänst. Detta kan innebära resor.