Arbetsförmedlare Af Kramfors

Arbetsbeskrivning

Är Du vår nya kollega?
Vi i Kramfors söker nu ett antal Arbetsförmedlare som vill bidra till att förverkliga Arbetsförmedlingens vision "Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa." Vi erbjuder en arbetsplats där Du tillsammans med dina kollegor har stort inflytande på att utveckla framtidens moderna Arbetsförmedling! Våra värdeord: Professionell, Inspirerande och Förtroendeingivande. Om Du delar dessa ledord med Oss så kanske det är just Dig vi söker. Arbetsförmedlingen befinner sig mitt i ett stort och viktigt förnyelsearbete och vi söker Dig som vill vara med på vår förändringsresa. En viktig del i vårt förnyelsearbete handlar om att utveckla relationerna med arbetsgivare och att hjälpa företag att på ett effektivt sätt hitta rätt kompetens. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida: www.arbetsformedlingen.se.

Rollen som arbetsförmedlare: Du arbetar hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas, erbjuder stöd och service till både arbetsgivare och arbetssökande.Tar initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och arbetssökandes kompetens. Du ser integration som en naturlig lösning på utmaningen med kompetensförsörjning. Du arbetar i en miljö som är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget samt möter arbetssökande som behöver extra stöd för att få ett arbete. I arbetet ingår att dokumentera, administrera i myndighetens olika IT-system

Våra förväntningar på dig: Du är en god representant för Arbetsförmedlingen och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt.
Du deltar aktivt i vårt förnyelsearbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter.
Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra
Du har en hög integritet och har vana att hantera handlingar samt utföra dokumentation

Kvalifikationskrav
-Lägst fullföljd 2-årigt gymnasieutbildning
-Minst två års arbetslivserfarenhet och god kännedom om svensk arbetsmarknad
-Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift, mycket god läsförståelse gärna i kombination med ytterligare språk.
-Mycket god förmåga att hantera administration i IT-system, god erfarenhet av dokumentation
-B körkort

Meriterande
-Har genomgått Arbetsförmedlingens utbildning för arbetsförmedlare
-Ett brett nätverk på den lokala arbetsmarknaden
-Erfarenhet av proaktiv, uppsökande verksamhet mot kund samt fysiska kundmöten
-Erfarenhet av att arbete med arbetssökande både enskilt och i grupp.
-Erfarenhet av att arbeta professionellt med bemötande av människor i utsatta situationer
-Har erfarenhet och/eller kunskap inom ärendehantering i den offentliga sektorn, såsom dokumentation och administration
-Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter eller parter

Personliga egenskaper
Du är trygg, stabil, har god självinsikt och förmåga att skilja på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är flexibel, ser möjligheter i förändringar samt tar egna initiativ och samarbetar bra med andra människor samt relaterar till och kommunicerar med dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har intresse för arbetsmarknadsfrågor, håller dig uppdaterad om vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom du kommer möta arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation samt ha kontakter med arbetsgivare

Övrigt Tjänsterna är både visstid och tillsvidare på heltid, kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Sex månaders provanställning tillämpas vid tillsvidareanställning, ej om du har en tillsvidareanställning inom Arbetsförmedlingen. Tillträde enligt överenskommelse. Af erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Ansökan Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer Af 2017/00127235 senast 21 april 2017. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Ansök genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Det ingår att fylla i formuläret, besvara urvalsfrågor elektroniskt, bifoga CV och personligt brev samt helst inskannade dokument som styrker krav på utbildning och arbetserfarenhet. Screeningtest kan komma att användas. Intervju planeras 8,9/5 2017 i Kramfors.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell avtalsenlig lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Vi söker Arbetsförmedlare

4 mars 2010

Yrkes/jobbförmedlare

10 mars 2010

Lyftplats Arbetsförmedlingen

6 maj 2010

Arbetsmarknadscoach i Fagersta

15 juli 2010