Arbetsförmedlare till Arbetsförmedlingen Järfälla/Upplands-Bro

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en förnyelse och vill du arbeta i en mycket spännande och expansiv del av Stockholms län? Vår region växer snabbast i Sverige. Kommunerna präglas av nyföretagaranda, bostadsbyggande och expansion. Därmed lockas många spännande och stora företag att etablera sig här. Vi har en mycket god arbetsmarknad och samarbetet med kommuner och näringsliv är gott. Vår förmedling präglas av ett gott arbetsklimat, goda resultat och en kund- och medarbetardriven verksamhetsutveckling. Vi är ett av två kontor som tillsammans utgör enheten Järfälla/Solna. Arbetsförmedlingen är halvvägs i en förnyelseresa med destination en modern myndighet som erbjuder stöd och service i flera kanaler.

Vi söker nu arbetsförmedlare med resultat- och kundfokus som kan ta eget ansvar och driva olika frågor inom verksamheten men som finner arbetsglädje i att samarbeta med andra. Som medarbetare tar du egna initiativ, prioriterar och skapar struktur. Du har en positiv inställning, engagemang, lust och vilja att bidra till att vidareutveckla en verksamhet som befinner sig i kontinuerlig förändring/utveckling. På Arbetsförmedlingen Järfälla Upplands-Bro arbetar ca 80 medarbetare. Vi söker arbetsförmedlare till olika uppdrag.

Rollen som arbetsförmedlare

Som arbetsförmedlare och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du är strukturerad och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv och ställer höga krav på service, tydlighet och etik.

I arbetet tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. Du möter också arbetssökande som behöver extra stöd för att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service så att de ska kunna hitta ett arbete så snabbt som möjligt.

Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår även att dokumentera och administrera i våra IT-system.

Kvalitéer och kompetenser som vi söker



En positiv grundinställning till förändringar samt förmåga att se hur din egen kompetens kan bidra till att utveckla verksamheten.



Erfarenhet av yrkes- och studievägledning



Erfarenhet av arbete med arbetsinriktad rehabilitering



Ett intresse för arbetsmarknadsfrågor och en god orientering i vad som sker i vår politik och omvärld.



Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Arbetsförmedlingens gemensamma värdegrund och är en god ambassadör för Arbetsförmedlingen. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera är andra viktiga delar av arbetet.

Grundläggande kvalifikationskrav


• Högskoleutbildningn om minst 180 hp (eller 120 p enligt gamla systemet)
• Goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års arbetslivserfarenhet

Personliga egenskaper


• Arbetet ställer krav på att du har förmåga att ta kontakter med arbetsgivare för att leta platser till målgruppen
• Förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• Förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter
• Du har god förmåga att arbeta självständigt samt har lätt att skapa förutsättningar för gott samarbete både externt och internt
• Mycket goda kunskaper i att på svenska kommunicera i tal och skrift

Meriterande


• Brett nätverk på lokala arbetsmarknaden
• Erfarenhet av eller kunskap i lösningsinriktat arbetssätt
• Andra språkkunskaper än svenska och erfarenhet av olika kulturer

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan

Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer Af-2018/0041 2456 senast den 20 september. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan, besvara frågorna, bifoga CV och personligt brev.

Övrigt

Anställningen är på heltid. Vi söker medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 mån provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 september 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023