Arbetsförmedlare till Arbetsförmedlingen Kundtjänst - Nationell Service

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som arbetsförmedlare på distans och som även talar arabiska, tigrinja, persiska eller somaliska och vill arbeta i Södertälje/Globen.

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi sammanför tusentals arbetssökande med arbetsgivare och har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken, vilket gör att vi bidrar till ökad sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en effektivare och modernare myndighet och söker dig som vill vara en del av utvecklingen.

Dagens teknikutveckling skapar nya möjligheter och förväntningar vilket ställer krav på oss som myndighet att öka vår service och tjänsteleverans via digitala kanaler.

Arbetsförmedlingen Kundtjänst arbetar nationellt och finns idag i Arvidsjaur, Luleå, Sollefteå, Östersund, Söderhamn, Karlskoga, Södertälje och Globen och under nästa år kommer vi även starta i Lycksele och Malmö.

Vi ger arbetssökande och arbetsgivare snabb, effektiv och kvalificerad arbetsförmedlingsservice via distansmöten och digitala kanaler.

Detta gäller även nyanlända inom etableringsuppdraget för vilka vi ger service på språken arabiska, persiska, tigrinja, somaliska, ryska, engelska och svenska.

Vi har även supportlinje för digitala kompetenskartläggningsverktyget Jobskills. Denna användarsupportlinje besvaras på språken arabiska, somaliska, tigrinja, persiska och engelska.

Du behöver ha förmågan att arbeta med en kund i en process, ha digital kompetens, skapa struktur och göra prioriteringar. Att ge god service, tolka och tillämpa regelverket, informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget. I arbetet ingår mycket kommunikation och dokumentation på svenska.

Vi förväntar oss att du arbetar utifrån Arbetsförmedlingens värdegrund samt har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förnyelsearbete, visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du värdesätter olikheter, förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra, är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan språkligt anpassa dig till situation och informationskanal.

Grundläggande kvalifikationskrav



Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enlig tidigare system) eller om du är utbildad arbetsförmedlare och har goda kunskaper om vårt uppdrag.



Minst två års arbetslivserfarenhet (ska redovisas tydligt i ditt CV)



Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt mycket god läsförståelse.



Mycket goda kunskaper i något av de språk vi ger service på via etableringslinjerna - arabiska, somaliska, tigrinja, eller persiska.



Meriterande


• Tidigare erfarenhet av kundkontakter via digitala kanaler och att hålla kundmöten på distans (T.ex. via telefon, chatt och videomöten)
• Utbildning inom och/eller erfarenhet av olika samtalstekniker
• Erfarenhet av serviceyrke
• Då vi stöttar arbetssökande i nya digitala verktyg och självbetjäningstjänster är det meriterande om du själv har en vana och förmåga att använda dessa verktyg samt förmågan att guida andra
• Du har ett intresse för arbetsmarknadsfrågor och håller dig uppdaterad om vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden

Övrigt Eftersom du kommer arbeta med människor i förändring kommer vi att lägga mycket stor vikt vid din personliga lämplighet. Det är viktigt att du har förutsättningar att uppfylla dagens krav för arbetsförmedlare.

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. Våra öppettider är måndag till fredag kl. 08.00-20.00 och lördag till söndag kl. 09.00-16.00. Vi arbetar med flexibel schemaläggning och dina arbetstider kan förläggas till såväl dagtid som kvällar och helger beroende på verksamhetens behov.

Vårt arbete bedrivs i öppet kontorslandskap.

Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan Du ansöker genom att registrera ett konto via länken nedan. Märk ansökan med diarienummer Af-2017/0048 5223 senast den 15 oktober 2017. Glöm inte att fylla i på vilken ort du söker tjänsten.

Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga tydligt CV, personligt brev samt betyg/intyg i din ansökan. I processen kommer tester att användas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 september 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023