Arbetsförmedlingen Huddinge, Botkyrka Salem söker Kundresurser

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen Huddinge, Botkyrka Salem söker Kundresurser för visstidsanställning 17/9 tom 31/12 2018.

Arbetsförmedlingens viktigaste uppdrag är att sammanföra arbetssökande med arbetsgivare. Vi söker nu medarbetare som vill stödja arbetsförmedlingen i detta uppdrag.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Arbetsförmedlingen i Huddinge, Botkyrka/Salem har cirka 180 anställda inklusive ett antal specialister och några medarbetare som är verksamma i olika projekt. Vi arbetar med cirka 12 000 inskrivna arbetssökande och ett stort antal arbetsgivare i kommunerna Huddinge, Botkyrka och Salem.

Arbetsuppgifter

Som kundresurs kommer du att möta våra två kundgrupper; arbetsgivare och arbetssökande. Vårt viktigaste uppdrag är att bidra till att arbetssökande kommer ut på en arbetsplats och du som kundresurs ska hjälpa till att överbrygga hinder.

Du kommer att arbeta med matchning genom att ackvirera lämpliga jobb samt att aktivt etablera och utveckla kontakter med arbetsgivare är ett viktigt inslag i arbetet.

Du följer upp, coachar och förbereder arbetssökande inför anställning samt följer upp på arbetsplatsen. Du arbetar med arbetssökande både enskilt och i grupp.


• 3 årig gymnasieutbildning eller motsvarande
• Goda kunskaper om arbetsmarknad genom minst två års arbetslivserfarenhet i Sverige
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig i tal och skrift

Meriterande är;



Erfarenhet av pedagogiskt, coachande arbete och/eller tjänsteförsäljning



Förmåga att arbeta mål- och resultatinriktat samt i högt tempo



Erfarenhet av kundkontakt och service



Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Anställning är tidsbegränsad dock längst t.o.m. 181231 på heltid, men kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Tillträde 17 september eller efter överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med D.nr Af-2018/0038 6832 senaste den 4/9 2018. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Kontakpersoner


Erika Rosén, sektionschef, 010- 488 61 08

ST Andreas Hård. 010- 488 48 73

SEKO, Mattias Risslen, 010-487 56 86

Rekryteringspartner, Linda Lagerstrand, 010-487 07 24

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 augusti 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Heltidsjobb som administratör på Swedbank!

Heltidsjobb som administratör på Swedbank!

2 maj 2024

Sommarjobba på på enheten Administration och Service!

Sommarjobba på på enheten Administration och Service!

2 maj 2024