Arbetsförmedlingens IT-avdelning söker framtidens CIO assistent

Arbetsbeskrivning

Till IT-avdelningens CIO och biträdande CIO söker vi nu en chefsassistent som lever och andas framtid. Som en del i vår förnyelseresa utmanar vi den klassiska chefassistensrollen med en framåtlutad profil.

Du kommer kliva rakt in i en organisation där det är uttalat att vi ska göra saker på ett nytt sätt. Det finns en stor ambition att lära. Att ta tillvara på goda idéer och erfarenheter och omsätta det i vår verksamhet är viktigt för oss och nytänkande är därför precis det vi behöver.

Vi har en stark tro på att tillsammans skapa en dynamisk IT-avdelning med en mix av olika människor, kompetenser och förmågor och vi söker därför aktivt efter de som gör att vi kan förverkliga detta. Du kommer stödja IT-avdelningens CIO och biträdande CIO och tillsammans kommer ni bilda ett team för att bidra till myndighetens förnyelseresa.

För oss är framtidens chefsassistent på IT-avdelningen någon som har viljan att inom uppdragets område pröva de många möjligheter som vår digitala värld erbjuder och omsätta det i vår verksamhet. Avgörande för rollen är förmågan att på ett kreativt men också realistiskt och genomförbart sätt förverkliga det som ska göras inom den här funktionen. Din talang kan ha utvecklats från erfarenhet eller genuint intresse för utveckling.

Att du hanterar sociala mediekanaler och verktyg är en självklarhet, antingen har du gjort det i tidigare uppdrag alternativt att du lätt ser hur du skulle kunna göra det i den här rollen.

Uppdrag för en superhjälte

Du kommer vara ett nära stöd till vår CIO och biträdande CIO. Hur väl du matchar och kompletterar dina uppdragsgivare i både personliga egenskaper och kompetens för en komplex uppgift kommer därmed vara avgörande.

Att ha en hög grad av samarbetsförmåga där du kan utveckla idéer med olika parter är förväntat. För att känna dig bekväm i rollen ska du även ha en organisatorisk förmåga som innebär att du har god ordning och reda för att kunna göra de grundläggande uppgifterna såsom att skriva protokoll, diarieföring, leveranskontroll av fakturor, inköp, bokning av resor och lokaler, förberedande och efterarbete i samband med möten och konferenser. Du kommer även driva egna mindre uppdrag för dina uppdragsgivare där du ska ha mod att komma med egna idéer och förslag som utmanar oss där vi behöver tänka nytt. Att kunna bygga nätverk med relevanta kontakter är ett krav då vi arbetar fokuserat med att skapa en organisation där organisationsstrukturen inte ska vara gränsdragande.

Vi förväntar vi oss att du har förmågan att kunna behålla lugnet när många saker behöver din uppmärksamhet och har god vana av att göra prioriteringar bland uppgifter. Det är meriterande med liknande uppdrag som detta.

Kvalifikationer


• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av självständigt arbete med administrativa uppgifter och egna mindre uppdrag
• Kunskaper inom dokumenthantering
• Förstår enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll
• Mycket god datorvana
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande med erfarenhet av


• Liknande arbetsuppgifter inom en IT-avdelning
• Arbete inom större organisationer eller statlig verksamhet
• Protokollskrivning
• God kunskap om regler för diarieföring i offentliga myndigheter
• God läsförståelse i engelska

Du är noggrann och bra på att planera och strukturera ditt arbete. Du är även serviceinriktad, har hög integritet och är en god kommunikatör. Du är ansvarstagande samt har mycket god förmåga att arbeta självständigt och med god framförhållning. Du kommer att arbeta med flera olika arbetsuppgifter samtidigt, vilket ställer stora krav på god organisations- och prioriteringsförmåga. Relationen till de två chefer du ska stödja bygger på förtroende och tillit, stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsten är tillsvidare och på heltid med inledande provanställning om 6 månader. Tillträde snarast, placeringsort är Stockholm. Under 2019 flyttar vi till Solna.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2018/0025 1815 senast den 5 juni 2018. Bifoga ett personligt brev och CV. I rekryteringsprocessen kommer vi tillämpa arbetsprov och tester.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 maj 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024