Arbetshandledare ref. nr. 108/20

Arbetshandledare ref. nr. 108/20

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt.
Jobb och utvecklingscenter (JUC) är en dagligverksamhet inom socialförvaltningen med syfte att skapa en meningsfull sysselsättning och stärka arbetslivsanknytningen för vuxna personer med beslut enligt både LSS och SOL. Våra verksamheter präglas av mångfald och att alla arbetstagare får en individuell planering. Målet är nöjda och framgångsrika brukare som alla ska få möjlighet att göra sin egen karriärstege, öka sin självständighet och om möjligt gå vidare till den reguljära arbetsmarknaden.

Arbetsuppgifter
Din uppgift som arbetshandledare är att anpassa verksamheten och dess aktiviteter utifrån våra brukares förmåga och önskemål. Som arbetshandledare är dina viktigaste uppgifter att stödja och stärka de brukare du har med dig till att bli så självständiga som möjligt. Vi samverkar i våra verksamheter och har olika aktiviteter som förändras över tid för att möta brukarens behov. Vid JUC finns idag verksamhet inom bland annat Tvätteri, Kontor & media, Återvinning, Montering, Café, Snickeri samt persontransporter. Vi har även externa arbetsgrupper förlagda ute på företag samt inom kommunens verksamheter.

I dina arbetsuppgifter ingår återkommande moment som är fysiskt krävande då du kommer att arbeta inom bland annat Snickeriets verksamhet. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och ställer krav på att du som person är flexibel och utvecklingsinriktad samt klarar att arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår även dokumentation och genomförandeplaner i systemet Treserva.

Kompetenser
Du som söker är utbildad och/eller har erfarenhet av olika funktionshinder. Du har erfarenhet och kunskap för att arbeta självständigt med att skapa olika träprodukter från grunden med att göra ritning/mall till färdig produkt.
Motiverande Samtal är meriterande.

För att du ska trivas hos oss tänker vi oss att du är positiv, engagerad, kreativ, kommunikativ och lösningsinriktad. Du är beredd på att ofta möta situationsbundna utmaningar. Du har en hög och medveten professionalitet och känner stolthet över ditt yrke. Du behöver ha intresse och förmåga att initiera framtida utveckling inom den dagliga verksamheten.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2021-01-11. Provanställning på 6 månader kommer tillämpas.
Ansökningar tas emot t o m 2020-11-15

Körkort erfordras.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).  

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Helena Öhman Nilsson, enhetschef, 0923-659 09

Facklig-/a representanter
Benny Rönnqvist, Vision, 0706500361
Kommunal sektion Kalix, 0923-65828

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalix Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Liknande jobb


23 april 2024

19 april 2024

Boendestöd

Boendestöd

19 april 2024