OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsavdelningen tillhör tekniska kontoret och styrs av en politisk nämnd, tekniska nämnden. Avdelningen har budgetansvar för drift och underhåll av gator, vägar, parker och friluftsanläggningar. Idrottsplatserna ingår i ett internhyressystem vilket innebär att kultur- och fritidsförvaltningen hyr dem av tekniska kontoret och arbetsavdelningen sköter dem. Avdelningen är en serviceavdelning som utför arbete åt andra avdelningar och förvaltningar samt en del föreningar. Du kommer att tilsammans med tre kollegor arbeta direkt under arbetschefen.
Tekniska kontoret på Ludvika kommun söker en arbetsledare gata och transport.
Arbetsuppgifter
Arbetsledning för avdelningens gatu- och transportgrupp som idag består av tretton personer. Transportverksamheten ansvarar för tre lastbilar, ca: femton anläggningsmaskiner/redskapsbärare och ett antal servicebilar, de flesta leasade. Dessutom ingår verkstad med tre personer, varav en arbetande förman och förråd med en person.
Gatugruppen består av två personer som får hjälp av chaufförer och maskinförare i gatudriften. Avdelningen ansvararar för ca:20 mil gator och GC-vägar. I gatudriften ingår också ansvaret för det gröna inom gatumark. För skötsel av det finns annan kompetens inom avdelningen.
Idag finns ingen gatuberedskap för arbetsledare med tjänsten kan medföra kontakter utanför ordinarie arbetstid med chaufförer i beredskap.
Utbildning/Erfarenhet
Du har någon form av utbildning inom vägområdet, alternativt har du skaffat dig motsvarande kunskaper genom flerårig arbetslivserfarenhet, i kommun, stat eller som entreprenör. Kunskaper i fordon- och maskinadministration är meriterande men det viktigaste är viljan att lära sig det. Vana att arbeta med datorn är ett måste. Du är utåtriktad, engagerad, öppen och har en social kompetens som gör att du kan möta våra kommuninnevånare och engagera våra medarbetare.
Ludvika kommun arbetar för delaktighet, jämställdhet och mångfald. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.