Arbetsledare i kundtjänst

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Du är driftledare vilket innebär att du delvis arbetar som arbetsledare och leder den dagliga driften i kundtjänsten, delvis arbetar i kundtjänsten som servicehandläggare. Ditt huvudfokus är att leda daglig drift och grupp till att nå en servicenivå i världsklass. Som driftledare ansvarar du för att: . samordna och leda en grupp på ca 10 personer, . genomföra gruppmöten, . målsättningar för service, tillgänglighet och kvalitet uppnås, . följa upp målsättningar, prestationer och statistik, . bemanningsplanera och schemalägga, . samordna med ansvariga för utbildning och kvalitet för att utveckla grupp och drift, . representera gruppen vid specifika projekt och initiativ, . upprätta rutiner, processer och dokumentation . ansvara för problemlösning och eskalerande samtal från gruppmedlemmar. Som servicehandläggare ansvarar du för att: . besvara, registrera och lösa inkommande samtal, e-post och motsvarande, . ge bästa möjliga bemötande och service, . utföra viss administration och handläggning . kommunicera aktuell information med verksamhetsförvaltningarna för att säkerställa servicens kvalitet. Tillsammans med kundtjänstens ledning ansvarar du för att: . förmedla visioner och målsättning till personalen, . utveckla strategiska dokument, . följa upp mål, prestationer och kvalitetskalibrering och . koordinera mot verksamhetsförvaltningarna och gränssnittsfrågor. Du medverkar i att: . utveckla, planera och genomföra utvecklings- och karriärplaner . rekrytera ny personal. Som driftledare har du inte personal-, arbetsmiljö- eller budgetansvar. KVALIFIKATIONER Utbildning: Gymnasieutbildning. Grundläggande utbildning i ledarskap och organisation. Erfarenhet / särskild kompetens Du har tidigare erfarenhet av ledarskap, bemanning, rekrytering och personalrutiner. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och har god vana att arbeta med datorer och informationssökning. Du kan arbeta med Office-paketet och andra vanliga datorprogram samt är snabb på att skriva på tangentbord. Personliga egenskaper Du har lätt för att samarbeta och kan skapa en bra gruppkultur. Du kan arbeta självständigt och har möjlighet att vara flexibel inför förändringar och multipla uppdrag. Du har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende i enskilda möten och i grupp. Du är duktig på att utveckla och behålla en motiverad och engagerad grupp. Du har en grundmurad positiv inställning och tycker om att samarbeta med olika slags människor. Du är drivande, positiv och är både tydlig och engagerad. Du är en aktiv problemlösare och har en förmåga att se möjliga förbättringsområden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Undersköterska; Aleris; Solna

30 oktober 2006

Receptionist / Allt-i-allo

5 januari 2006

Kallskänka

5 januari 2006

Arbetsledare

7 januari 2006