Arbetsledare till Ekonomiservice

Arbetsledare till Ekonomiservice

Arbetsbeskrivning

Är du bra på planering och att coacha andra i arbetet? Som arbetsledare fördelar du arbetet hos oss och har också stort ansvar i administrationsarbetet.

Ekonomiservice utgör en del av kommunens centrala ekonomifunktion och har i uppdrag att hantera kommunens ekonomi med huvudsakligt fokus på följande områden:
•Leverantörsfaktura Fakturahantering, avvikelsehantering, beställarstöd, utbetalning och registerunderhåll
•Kundfaktura Fakturahantering, avvikelsehantering, inbetalning och registerunderhåll
•Redovisning Löpande redovisning och bokslutsredovisning
Ekonomiservice är en stödjande funktion vars uppdrag kräver ett nära samarbete och löpande kontakt med förvaltningarna.
Nöjda medarbetare, goda kundrelationer och kontinuerligt utvecklingsarbete är centralt i vår verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Du stöttar medarbetare och chef med att planera och fördela det dagliga arbetet. Du hanterar sjukfrånvaron, eventuell minskad bemanning och arbetar för en hållbar arbetsmiljö. Du är delaktig i planeringen av bemanningen på kort och lång sikt och säkerställer att eventuella hinder tas bort så att medarbetarna kan fokusera på rätt saker. Du följer upp uppdrag vid behov och kvalitetssäkrar överlämningar mellan medarbetare. Du stöttar din chef vid rekrytering av medarbetare och är delaktig i planering av APT och andra möten. Du stöttar även förbättringscoacherna i utvecklingsarbetet. Rollen är ett coachande uppdrag och har avstämningar kontinuerligt med gruppen, både individuellt och i grupp. Du tar del av medarbetarnas mående och arbetsmiljö och leder och förmedlar vid förändringar som påverkar gruppen. En annan stor del av arbetet är administrativa arbetsuppgifter med varierande omfattning inom ekonomiområdet. Nätverkande med andra arbetsledare är något du trivs med.

KVALIFIKATIONER
Till den här rollen söker vi dig med någon erfarenhet av arbetsledning eller projektledning. Du har en avslutad gymnasieutbildning och flera års erfarenhet av ekonomiadministration eller eftergymnasial utbildning inom området. Du har också erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete sedan tidigare. Du har erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet och en förståelse för vår organisation.
Det är en fördel om du har efterenhet av att arbeta i våra system Viva, Agresso och Proceedo.

Du är duktig på att planera och kan hantera ständiga förändringar i prioritering. Du är självklart kvalitetsmedveten och noggrann i dina uppgifter, och kan också vara flexibel och hitta nya vägar och lösningar. Det är en coachande roll och du är bra på att stötta andra, skapa relationer och vara lyhörd och ge trygghet till gruppen. Du behöver du vara trygg i att ta egna beslut men också bra på att återkoppla och förmedla ditt beslut. Du är bra på att uttrycka dig kommunikativt i grupp och i individuella samtal. I rollen behöver du ibland hantera svåra och utmanande ärenden vilket ställer krav på både ett lugn och flexibilitet hos dig. Du är van vid att ta ett ansvar i det dagliga arbetet, och ser nu fram emot att utveckla dina ledaregenskaper vidare. Du stöttar och peppar medarbetarna och vill jobba med teamet mot uppsatta mål.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024