Arbetsledare till Helpdesk, IT-staben Telge AB

Arbetsbeskrivning

Koncernen Telge, i Södertälje, består av elva bolag som verkar både lokalt, regionalt och nationellt.Vi har verksamhet inom bostäder, fastigheter, fjärrvärme, stadsnät, återvinning, hamn, VA, krafthandel, el och science center.Totalt är vi cirka 850 medarbetare och har en omsättning på drygt 5 000 Mkr.Vi är det fjärde största bolaget bland Södertäljes 6 000 företag.Telges vision "Bättre var dag" och värdeorden "Enkel", "Personlig", "Modig" och "Öppen", är en självklar del i det dagliga arbetet för IT-staben.TELGE SÖKER EN ARBETSLEDARE TILL HELPDESK I IT-STABEN Helpdesk består av 4 supporttekniker och en arbetsledare, placerade på driftavdelningen.Helpdesk tar emot ärenden som gäller allt från att hjälpa en användare med en utskrift, till att genomföra felsökningar och installationer i system och program.Som arbetsledare för Helpdesk ansvarar du för följande: - Leda, planera och fördela arbetet inom helpdesk - Hantera, fördela och eskalera ärenden - Vid behov arbeta som supporttekniker (ca 30 % av din tid) - problemlösning och användarsupport - Säkerställa koordinering, prioritering, planering och uppföljning av gruppens ansvarsområde - Delta i utvecklingen av gruppens hela område - Skapa förutsättningar för en positiv och utvecklande arbetsmiljö - Utveckla och förbättra effektiva rutiner och processer - Förvaltning och förbättring av IT-hjälpen (webbaserad användarguide) Som arbetsledar är du också systemförvaltare av ärendehanteringssystemet, Nilex. ERFARENHETER OCH EGENSKAPER SOM VI VÄRDESÄTTER Vi söker dig som har erfarenhet som teamledare/arbetsledare i en servicefunktion som support, kundtjänst eller motsvarande, inom IT.Din kompetens ligger inom flera av områdena MS Office, MS Exchange/Outlook, Windows XP, AD, nät och säkerhet, klient (hårdvara och installation), kommunikation. Du är kvalitetsmedveten och noggrann, skicklig på att koordinera samt driva projekt och aktiviteter från start till mål.I ditt förhållningssätt är du lösningsorienterad samt förstår vikten av att effektivisera och prioritera i det dagliga arbetet.B-körkort är ett krav.Tjänsten kräver att du är flytande på svenska, både i tal och skrift.Erfarenhet av ärendehanteringssystem är ett krav.Då Telge ständigt utvecklas är det viktigt att du är flexibel med en förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar och krav.UTBILDNING Eftergymnasial teknisk utbildning inom IT, eller flerårig likvärdig arbetserfarenhet.VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!I denna rekrytering samarbetar vi med vår rekryteringspartner Aptus Consulting.Märk din ansökan Arbetsledare Helpdesk.Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt. Läs mer om Telge på www.telge.se

Sammanfattning

Postadress

Kungsgatan 58
STOCKHOLM, 11122

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010