Arbetsledare till Seniorverksamheten

Arbetsledare till Seniorverksamheten

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Lunds kommun bedriver seniorverksamhet genom Värdinneservice, Frivilligkraft; samordning av volontäruppdrag i Lund och på 10 träffpunkter i Lund, Dalby, Södra Sandby och Genarp samt via en Digital träffpunkt.

Inom verksamheten arbetar idag 30 medarbetare,  enhetschef och enhetsadministratör. 

 

Arbetsuppgifter
I huvudsak kommer du som arbetsledare att ansvara för följande delområden:

Sätta fokus på värdinnegruppen och deras arbete. Genomföra en genomlysning där du studerar, analyserar samt tar fram förslag på åtgärder och alternativa arbetssätt inom värdinneverksamheten.  Du arbetsleder personalen samt följer upp och utvärdera resultatet. Dessutom omfattas arbetsmiljöfrågor, vikariebehov, inköp/ försäljning /kontanthantering, uppföljning av avtal, informationsmaterial och  kontakt med LKF och stiftelserna. 

I arbetet ingår även lokalfrågorna för hela seniorverksamheten; vilket bland annat omfattar underhåll, reparationer och städavtal.

Vidare omfattas att hålla samman it-infrastrukturen och de tekniska verktyg som används eller ska implementeras i verksamheten; nytt låssystem, infoskärmar, kassasystem, mobiltelefoner, datorer och övriga digitala verktyg.

Samt i övrigt förekommande uppgifter som faller inom verksamhetsområdet.

Vi söker dig som
 har en relevant teoretisk bakgrund med lägst gymnasieutbildning. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter tex arbetsledning /projektledning är meriterande.

Som arbetsledare behöver du ha en helhetssyn och se till hela verksamhetens bästa, både i agerande och beslut. Då arbetet är självständigt är det viktigt att du kan ta egna initiativ och har förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du tänker strategiskt och har god analysförmåga samt är serviceinriktad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha goda kunskaper i Officepaketet och att du enkelt kan sätta dig in i förvaltningens it-baserade system samt kunna förmedla kunskaper om dessa. Du har goda kunskaper i svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du delar vår vision och värdegrund och är redo att arbeta utifrån våra förhållningssätt; lyssna, lära och leda.

Övrigt
Arbetstiden är heltid, måndag-fredag dagtid. Körkort och god körvana krävs.



 




Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

5 juli 2022

HR-administratör

5 juli 2022