Arbetsledarkontakt personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Tänk så olika människor är. Alla har vi olika saker vi behöver göra, och olika upplevelser vi längtar efter, olika platser vi vill besöka och olika människor vi tycker om att vara tillsammans med. För oss på Hela Sveriges Assistans är det kärnan i hela vår verksamhet och skälet till att vi finns. Alla människor ska få chansen att leva efter sin egen kompass, med eller utan assistans.


Hela Sveriges Assistans har kunder över hela landet.

I denna tjänst som arbetsledarkontakt stöttar du våra lokala arbetsledare i alla frågor som kan dyka upp i ett assistansuppdrag. För att leverera god kvalitet till våra kunder, arbetsledare och personliga assistenter stärker vi upp med ytterligare en arbetsledarkontakt.

Varje kund har valt en arbetsledare och rekryterat personliga assistenter som endast arbetar hos den enskilda kunden. Arbetsledaren är den som tillsammans med kunden, eller självständigt, sköter bemanning, rekrytering och utveckling i uppdraget.

Ingen dag är den andra lik så du behöver vara flexibel och erfaren för att kunna ge arbetsledarna ett bra stöd. Frågorna kan handla om ledarskap, etik, dokumentation, kompetensutveckling, rehabilitering, arbetsmiljö, anställningar, kollektivavtal, schemaläggning, utbildning och mycket annat.

I arbetet ingår även stöd och service till oss internt på huvudkontoret, våra anställda, kunderna och myndigheter samt personaladministration. Våra arbetsledare stöttar du mycket via telefon men även i möten på kontoret eller ute i assistansuppdraget.

Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av att leda och utveckla personlig assistans, eller annan vård och omsorg. Meriterande är utbildning i personalvetenskap. Du bör ha kunskap om lagar och avtal, ha körkort och möjlighet att ta några resdagar inom Sverige.

Tjänsten är förlagd på vårt huvudkontor i Danderyd, vid Mörby centrum, där vi i dag är nio personer. Vi är alla specialister på olika områden och arbetar tillsammans för nöjda kunder, medarbetare och för att nå företagets uppsatta mål. Vi arbetar hela tiden med att förenkla och förbättra vårt eget arbete.

Vi har kollektivavtal, friskvård och tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten är heltid 40 timmar i veckan.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Berghult: maria@hsaab.se, 08-55 77 19 02. Du kan även läsa mer om oss på www.hsaab.se.
Skicka din ansökan via e-post till maria@hsaab.se senast 23 mars och ange referens arbetsledarkontakt. Urval och intervjuer görs löpande.

Sammanfattning

Liknande jobb


1 juni 2024

Familjebehandlare till Ungdomsteamet och Irisverksamheten

Familjebehandlare till Ungdomsteamet och Irisverksamheten

23 maj 2024

Familjebehandlare

Familjebehandlare

31 maj 2024

Socionom till Lysekil v. 24-31!

Socionom till Lysekil v. 24-31!

31 maj 2024