Arbetsmarknads- och integrationshandledare, Lekebergs kommun

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




ARBETSUPPGIFTER
Arbetsmarknads- och Integrationsenheten (AMI) i Lekeberg söker en vikarierande arbetsmarknads- och Integrationshandledare.

Handledaren kommer vara anställd på AMI och kommer arbeta för kommunens arbetsmarknads- och integrationsansvar, där uppdraget är att få människor i självförsörjning samt svara för kommunens flyktingmottagande och integrationsinsatser. AMI samverkar bl.a. med det privata näringslivet, försörjningsstöd och Arbetsförmedlingen. Arbetsmarknadshandledaren är underställd enhetschefen för AMI.

Som vikarierande arbetsmarknads- och integrationshandledare kommer du i huvudsak arbeta med:
- Praktisk handledning av personal och deltagare i AMIs verksamheter.
- Coacha, matcha och på andra sätt stödja deltagare på deras väg mot arbetsmarknaden.
-Integrationsinsatser såsom t.ex. flyktingmottagande


KVALIFIKATIONER
Du har en god social förmåga och tycker det är intressant att arbeta med människor med olika slags bakgrund. Du har lätt för att kommunicera och en stark tilltro till individens förmåga att utvecklas och nå sina mål.
Du tycker om att ta eget ansvar och har en god förmåga till självständigt arbete.
Du trivs i rollen som ledare.
I tjänsten krävs det att du är flexibel och har lätt för att anpassa och ställa om ditt arbete efter olika förutsättningar
För tjänsten krävs B-körkort.



ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Per Gustafsson
0585-489 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet beräknas pågå maj-aug 2017.
  • Publicerat: 15 mars 2017

Besöksadress

Bangatan 7 FJUGESTA
None

Postadress

Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
FJUGESTA, 71631

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent - kommunala aktivitetsansvaret (KAA)

Arbetsmarknadskonsulent - kommunala aktivitetsansvaret (KAA)

7 maj 2024

Boendesamordnare

Boendesamordnare

2 april 2024

Vikarierande Arbetsmarknadskonsulent

20 mars 2024

21 mars 2024