Arbetsmarknadsenheten och enheten för Nyanlända söker en administratör

Arbetsmarknadsenheten och enheten för Nyanlända söker en administratör

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Under sektor utbildning organiserar vi Kompetens och Utveckling som består av enheterna Vuxenutbildning, Arbetsmarknadsenheten och Enheten för Nyanlända.

Enheten består av två olika verksamhetsinriktningar -Arbetsmarknadsenheten och Enheten för nyanlända som till viss del är integrerade i det dagliga arbetet.

Arbetsmarknadsenheten arbetar på uppdrag och i samverkan med andra berörda parter- detta med ett tydligt arbetsmarknadsfokus där målet är självförsörjning/ studier efter avslutad insats.

Vi är ett härligt gäng som består av enhetschef, arbetsledare, integrationskonsulent, administratör, arbetsmarknadskonsulenter, arbetsterapeut, handledare drift och driftanställda. Enheten har egna interna praktiska verksamheter där handledare drift ansvarar för att det dagliga arbetet fungerar samt leder och fördelar arbetet bland annat till individer med kortvariga subventionerade anställningar. Enhetens interna praktiska verksamheter består av en fordonsavdelning, en naturvårdslag, caféverksamhet samt en boendegrupp som utför praktiskt arbete gällande bosättning av nyanlända.

Vi söker dig som utmanas av att arbeta i ständig förändring och som besitter såväl ett praktiskt handlag som ett teoretiskt sinnelag. För att trivas hos oss behöver du vara bekväm i att arbetsdagen kan se annorlunda ut än vad du egentligen hade planerat och hellre se möjligheter än hinder.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en noggrann, självgående och flexibel person som gillar administrativt arbete? Då kan Du vara den vi söker!

Nu söker vi en administratör som framför allt kommer att arbeta med administrationen kring arbetsmarknadspolitiska anställningar, vilket enheten ansvarar för. Det innebär registrering av anställningar i vårt personal/lönesystem Personec, hämta upp beslut och rekvirera pengar i systemet, samt bokföring av dessa i ekonomifiler.

Diarieföring, skriva rapporter/återrapportera till Arbetsförmedlingen, inköp, inrapportering av statistik, dokumenthanteringssystem, ta fram statistik, vara till hjälp med budgetuppföljning, kontering, fakturering, rensa sortera, posthantering, ärendehantering, hjälp med anställningar/attesteringar, skriva APT protokoll samt säkerställer rapportering i Accorda.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, såsom högskoleutbildning eller KY/YH med adekvat inriktning. Du bör ha erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete inom offentlig förvaltning eftersom arbetet kräver kännedom om arbete i en politisk styrd organisation samt viss erfarenhet av arbete med ekonomi.

Vi erbjuder dig ett arbete med hög självständighet och möjlighet att själv ansvara för hur du strukturerar upp ditt arbete. Du är en ansvarstagande, noggrann, initiativrik person som inte kompromissar på arbetets kvalité även under tidspress. Du kommer att ha mycket kontakter med olika samverkanspartners, vilket ställer krav på att du är bekväm med att skapa relationer och har en god samarbetsförmåga.

Meriterande är att ha kunskaper i system som Personec samt Accorda samt B-körkort.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Förskolechef Anna Johannisson
0303-73 25 85
Förskolechef Lena Lindberg
0303-73 25 54
Förskolechef Annelie Schön
0303-73 25 77
Förskolechef Maria Brodd
0303-73 84 09
Förskolechef Ann-Sofie Samuelsson
0303-73 86 91
Förskolechef Agnetha Hogmalm
0303-73 25 75
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0303-73 00 00
Förskolechef Ann-Sofi Samuelsson
0303-73 86 91
Enhetschef Christina Kirpensteijn
0303-738108
Rektor Helena Zell
070-4618412

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stenungsunds kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Strandvägen 15 44482 Stenungsund
None

Postadress

Strandvägen 15
Stenungsund, 44482

Liknande jobb


Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024