OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Personalavdelningen, som ingår i Kommunledningskontoret, har ca 20 medarbetare.Som stabsfunktion är det övergripande målet att ge stöd och service till kommunens verksamheter inom personalområdet.Personalavdelningen arbetar med strategiska personalfrågor, exempelvis arbetsmiljö, personaladministration, systemförvaltning och löneadministration. Arbetsmiljökonsulenten har en central roll i organisationen, du tillhör personalavdelningen och samverkar med skyddsombud, fackliga organisationer, kollegor och chefer i arbetsmiljöarbetet.Du är kommunens motor i arbetsmiljöarbetet och fungerar även som ett konsultativt stöd till kommunens chefer.I dina arbetsuppgifter ingår bland annat arbetsmiljöuppföljningar, planering och genomförande av utbildning, uppföljning, statistik och hantering av förelägganden.Du tar initiativ till och är sammankallande till övergripande träffar med arbetsmiljöansvariga inom kommunens verksamhetsområden.Du är också kommunens kontaktperson mot myndigheter inom arbetsmiljöområdet.KVALIFIKATIONER Du bör ha en för området relevant högskoleutbildning och är väl förtrogen med adekvat lagstiftning och övriga regelverk inom området.Din erfarenhet är av stor betydelse.Du har bedrivit övergripande arbetsmiljöarbete, gärna i en central roll från en större organisation eller företag. Dina personliga egenskaper är viktiga.Du är en person som tycker om att samverka, är dialoginriktad, har en god social förmåga och en hög integritet.Du har utpräglad förmåga att planera och organisera ditt arbete samt följa upp verksamhet och kommunens arbetsmiljömål.Du är till din läggning noggrann, systematisk och strukturerad.