Arbetsmiljökonsult till Stockholm!

Arbetsmiljökonsult till Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Har du god erfarenhet av arbetsmiljö inom byggsektorn och i fastighetsbranschen och vill komma in på ett stort bostadsbolag där det finns goda utvecklingsmöjligheter? Sök idag!

Om tjänsten
Vi söker en arbetsmiljökonsult för ett uppdrag hos vår kund. Uppdraget förväntas starta 15 augusti 2023 och pågå fram till 14 augusti 2024 med möjlighet till förlängning eller överrekrytering. Omfattningen för uppdraget är inte fastställt och kan komma att ändras, uppskattningsvis kommer det vara ca 400-500 timmar det kommande året. Konsultuppdraget kommer att vara med placering på kontoret.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vår kund behöver hjälp med att granska checklistor för arbetsmiljö, utbilda om och ta fram arbetsmiljöplaner för typarbeten, ta fram mallar på arbetsmiljöområdet utifrån AFS:ar till exempel rutiner för kemikalhantering, rutiner för arbeten med maskiner, på hög höjd osv. Målet är att göra en genomlysning av efterlevande av lagkrav på arbetsmiljöområdet på avdelningarna Bygg och teknik samt Boende och lokaler. Checklistor, mallar och rutiner ska gå igenom.

· Vara chefer behjälplig med råd och stöd
· Se över rutiner och checklistor och uppdatera
· Ta fram relevanta utbildningar till medarbetare
· Säkerställa att vi klarar lagkraven på arbetsmiljöområdet och göra en gap-analys över vad kunden eventuellt saknar

Vem är du?
Krav:
· God erfarenhet av arbetsmiljö inom byggsektorn och i fastighetsbranschen.
· Kompetens i gällande regelverk kopplat till byggarbetsmiljö
· Praktisk erfarenhet av arbetsmiljöarbete kopplat till byggprojekt
· Utbildning/kompetens i BAS-P / BAS-U -arbetet
· Kompetens/erfarenhet av att upprätta Arbetmiljöplaner/riskhantering

För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad. Vi söker sig som är van att planera och disponera din tid effektivt och som trivs lika bra med att driva sitt eget arbete framåt som att arbeta i en arbetsgrupp med teambaserat arbetssätt. Du har vana av att jobba mot mål, levererar med hög kvalité och är noggrann i ditt sätt att hantera information och samtidigt kan vara effektiv och serviceinriktad i din kommunikation med kunder.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2023
  • Ansök senast: 18 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


30 april 2024

Miljö- och hälsoskyddsinspektör - vikariat

Miljö- och hälsoskyddsinspektör - vikariat

26 april 2024

26 april 2024