Arbetsmiljöpartner

Arbetsmiljöpartner

Arbetsbeskrivning

Biltema Logsitics är ett logistikföretag med över 500 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att lagerhålla och förse Biltemas varuhus med varor. Biltema Logistic har fyra lager som skickar gods till alla Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland. 

Vi har sedan 2007 haft en kraftig tillväxt vilket har gjort bolaget till en av Hallands största arbetsgivare För att fortsätta driva vår framgång i bolaget behöver vi nu utöka med en ny roll. Vi söker nu en arbetsmiljöpartner till vår HR avdelning.

Rollen som Arbetsmiljöpartner 

Ditt uppdrag blir att stötta vår chefsstruktur på Biltema Logistics gällande arbetsmiljö- samt säkerhetsfrågor och tillsammans med dina HR kollegor driver du utvecklingen av arbetsmiljöarbetet mot gemensamt uppsatta mål. Du kommer även vidareutveckla interna rutiner och instruktioner för att tillsammans med chefsstrukturen skapa en säker och hälsosam arbetsmiljö. Utöver detta kommer du bland annat att:

-Stödja våra chefer kring genomförandet av skyddsronder, avvikelsehantering och riskobservationer.
-Vara ordförande i arbetsmiljökommittén
-Hålla interna revisioner kring efterlevnad av rutiner och instruktioner med arbetsmiljölagstiftningen som bas.
-Projektleda medarbetarundersökningar och stödja efterföljande hantering av dessa.
-Stödja chefen i dialogen med skyddsorganisationen.
-Ansvara för krisberedskapen på företaget
-Identifiera samt genomföra utbildningsinsatser inom arbetsmiljö- och säkerhetsområdet
-Driva olika projekt inom arbetsmiljö- samt säkerhetsområdet.
-Identifiera och genomföra proaktiva aktiviteter kopplade till vårt arbetsmiljöarbete.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat brett arbetsmiljöarbete gärna inom lager- och logistik. Du har en högskoleutbildning med inriktning mot arbetsmiljö eller erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig. Du har mycket god förståelse och kunskap kring arbetsmiljölagstiftning och gärna erfarenheter inom området organisatorisk och social arbetsmiljö. En god datorvana samt b-körkort är ett krav.

Du som söker tjänsten drivs av att förbättra, utveckla och har förmågan att genomföra dina goda idéer. Du är strukturerad och har ett starkt engagemang för arbetsmiljöfrågor. Du är prestigelös och pedagogisk samt har en förmåga att inspirera andra i arbetsmiljöarbetet. Du känner dig bekväm med och är duktig på att kommunicera, både muntligt och skriftligt, samt att samverka med personer på alla nivåer, såväl internt som i externt.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur din kompetens och erfarenhet kompletterar gruppen.

Övrigt 

Tjänsten är en tillsvidareanställning omfattande 100% som föregås av sex månaders provanställning med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, 7-16 med placering i Halmstad.

 Sista ansökningsdag är 23 februari men då urval och intervjuer kommer att ske löpande är du välkommen men din ansökan så snart som möjlig

 För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Malm på nr 0765-270037.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema Logitics
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Liknande jobb


Junior HR- Partner

Junior HR- Partner

8 maj 2021

Junior HR & Communications Specialist Group IT

7 maj 2021

Employee Experience Coordinator

Employee Experience Coordinator

7 maj 2021