Arbetsmiljöspecialist till Lidl Örebro

Arbetsbeskrivning

Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Sammanfattning av tjänsten

På Lidl står arbetsmiljöarbetet högt på agendan. Våra medarbetare och chefer ska få rätt förutsättningar att hjälpa Lidl i sin fortsatta framgångsresa. På ett kommunikativt, analytiskt och engagerat sätt har du nu chans att bli en viktig del av detta. 


Din roll

Som arbetsmiljöspecialist, eller arbetsmiljökonsult som rollen benämns internt, arbetar du i huvudsak med att stötta och coacha chefer inom vår butiks- och lagerverksamhet i frågor rörande arbetsmiljön. Till stor del arbetar du med arbetsmiljö och arbetssäkerhet, för att genom det bygga förutsättningar för en trygg och säker arbetsmiljö. På ett självständigt sätt driver du dessa frågor för att nå våra mål inom region Örebro – vilken består av vårt centrallager, regionkontor och 67 butiker. Detta ska du uppnå genom att bland annat arbeta operativt och proaktivt med rehabiliteringsfrågor och rehabiliteringsplaner, uppföljning av sjukskrivningar, löpande kontakt med företagshälsovården och andra myndigheter samt löpande arbeta med SAM. 

Du stöttar och coachar även chefer i arbetsrättsliga frågor som syftar till att bestämmelser och riktlinjer följs upp och efterlevs i organisationen. Detta innefattar bland annat disciplinära ärenden, fackliga förhandlingar, samverkan med lokala fackklubbar, konflikthantering samt medling. 

I rollen får du:
•    Ha en nära dialog med chefer och medarbetare
•    Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö, samt se direkta effekter av dina insatser
•  Möjligheten till ett tätt kompetensutbyte med andra regioners arbetsmiljöspecialister och arbetsrättsspecialister
•    Regelbundet besöka våra butiker för att samtala med medarbetare och chefer

I rollen tillhör du, samt utgår från vårt regionkontor i Örebro och tillhör vårt HR-team. Då resor är förekommande i rollen ingår förmånsbil. 

Din profil

Vi söker dig som:
•    Har en akademisk examen inom HR eller motsvarande
•    Har flerårig arbetslivserfarenhet från personal-, ledarskap eller organisationsrelaterade arbetsuppgifter
•    Tidigare har arbetat med arbetsuppgifter inom arbetsmiljö – som chef eller inom HR
•    Kan kommunicera mycket väl på både svenska och engelska, i tal såväl som skrift
•    Ser positivt på resande i tjänsten

Det är meriterande om du: 
•    Tidigare har arbetat inom detalj- och partihandeln

Som person är du: 
•    Serviceorienterad
•    Relationsbyggande
•    Strukturerad
•    Lösningsorienterad
•    Lyhörd

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Självklart omfattas du av kollektivavtal. Vi möjliggör även en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. 

Vill du vara med på vår resa?

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 11.12.2022. Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta oss på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Örebro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Postadress

Karlslundsgatan 61
ÖREBRO, 70341

Liknande jobb


Arbetetsmiljöansvarig BAS-P

24 april 2024