Arbetsmiljöverket söker medarbetare till Helpdesk

Arbetsmiljöverket söker medarbetare till Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Dnr: 2023/030912

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Arbetsmiljöverkets vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Då kan detta vara något för dig.

Arbetsmiljöverket söker två nya kollegor till vår Helpdesk på IT-enheten, vilket är en del av avdelningen för administration och analys. Arbetsmiljöverket har flera spännande områden som är prioriterade och som ska förverkligas under 2023 och kommande år.

IT-enheten består idag av ca 25 anställda och vi ska växa ytterligare under 2023 och kommande år, därför söker vi nu en supporttekniker till IT-enheten på vårt kontor i Solna Business Park.

Ditt nya arbete
Som supporttekniker kommer du stödja våra medarbetare i IT-relaterade supportfrågor så att myndighetens medarbetare får bästa möjliga förutsättningar för att utföra myndighetens uppdrag. Alla medarbetare använder bärbara datorer med Windows 11 och har iPhone telefoner.

Du kommer att ingå i Helpdeskteamet som idag består av fyra personer men ska växa till sju personer. Tillsammans på IT-enheten löser vi första, andra och tredje linjens ärenden.

IT-enheten består av tre grupper: Helpdesk, Utveckling och Infrastruktur. Mellan grupperna finns ett mycket nära samarbete.

Dina blivande kollegor på enheten är generösa med att dela med sig av sina kunskaper och tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet. Du arbetar i ett engagerat team med hög kompetens. Du får utrymme att påverka och utveckla både verksamheten och dina personliga kompetenser. Vidare får du även bidra till att utveckla arbetsprocesser och ditt medarbetarskap.

Vi söker dig som
• har flerårig erfarenhet av IT-support både på plats och via telefon/distans
• har de senaste 2 åren arbetat med IT-support i första- och andralinjen
• är van att ge support av iOS enheter
• har mycket bra förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i MS Office (2016 och framåt) och i Windows 10/11
• har teknisk kompetens att felsöka datorer och kringutrustning

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög servicemedvetenhet för att ta till dig användarens problem och kunna kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Vi ser också att du är ansvarstagande, engagerad, har god samarbetsförmåga, kan prioritera ärenden i rätt ordning och tycker om att dela med dig av dina kunskaper.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du
• har erfarenhet av video- och konferensutrustning.
• har erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem.
• har erfarenhet av att ge support på Skype för företag eller liknande system.
• har erfarenhet av att utbilda användare och skriva lathundar.
• har erfarenhet av att jobba med ett MDM/EMM system.

Mer om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna Business Park och med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Distansarbete kan förekomma när arbetet medger detta.
Mer om våra förmåner finner du på www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som ska vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Integrering av jämställdhet och tillgänglighet i alla delar av verksamheten är en självklarhet.

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt att du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag.

Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av IT-chef Magnus Stålhammar. Frågor om tjänsten som supporttekniker besvaras av samordnare för Helpdesk Ulf Nilsson. Fackliga representanter är Vassilios Ionnadis för Saco, Kristoffer Giertta för ST och Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås genom Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 26 juni 2023.
Ansök genom att klicka på länken till höger.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalenheten

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024