Ärendesamordnare till förvaltningskansliet med inriktning mot nämnd

Ärendesamordnare till förvaltningskansliet med inriktning mot nämnd

Arbetsbeskrivning

Om Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa en levande och trygg kommun för alla. Tillsammans utvecklar vi den attraktiva, spännande och hållbara staden!

Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare. Linköping är en av Sveriges snabbast växande städer. Det gör jobbet på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen spännande och ansvarsfullt. Som medarbetare på denna förvaltning får vi ofta vara med från att till exempel ett nytt område planeras, till att det står klart. Det gör att vi får en helhetsbild av de olika stegen i samhällsbyggnadsprocessen. Vi har en bred kompetens kring samhällsbyggnad inom förvaltningen. Det gör jobbet inspirerande, kul och mycket utvecklande. Vi ser till att staden planeras optimalt och att många värden tas till vara: kultur och näringsliv, trafik och miljö. Nu och i framtiden. 
Om arbetsplatsen
Förvaltningskansliet samordnar och leder förvaltningsgemensamma frågor som rör exempelvis informationshantering, arkivering, politiska processer och GDPR. På kansliet stöttar och servar vi chefer och medarbetare inom alla delar av samhällsbyggnadsprocessen. Teamet består idag av arkivarie, nämndsekreterare, verksamhetsutvecklare och administratörer.

Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen finns i nya lokaler i moderna Ebbepark. En stadsdel i bästa läge med unika miljöer för smart och hållbar utveckling. Arbetstiden är förlagd måndag-fredag och vi tillämpar flextidsavtal

Vi söker nu en ärendesamordnare till förvaltningskansliet som kommer att arbeta främst mot nämnd

Arbetsbeskrivning
I tjänsten som ärendesamordnare med inriktning mot nämnd kommer du att vara sekreterare i en av förvaltningens nämnder. Du stöttar verksamheten administrativt genom hela nämndprocessen vilket innebär bland annat att ha kontroll och kvalitetssäkra ärenden som ska upp för politisk behandling, skapa kallelser, protokoll och mötesadministration samt delta på sammanträden. Utöver att hantera nämndprocessen ingår olika administrativa arbetsuppgifter såsom exempelvis hantering av funktionsbrevlådor, fysik post samt andra uppgifter utifrån verksamhetens behov.

Kvalifikationer
Du som söker har fullgjort gymnasie- eller vuxenutbildning inom samhällsvetenskap, administration eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av att ha arbetat som ärendesamordnare, registrator, administratör, nämndsekreterare eller annan motsvarande roll som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du arbetet i en politisk styrd organisation och med myndighetsutövning ser vi det som meriterande. För rollen krävs goda datorkunskaper och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av systemet W3D3 eller annat ärendehanteringssystem. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska, då arbetet innebär mycket dokumentation och kommunikation med interna och externa.

För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, strukturerad och kunna planera och hålla uppsatta tidsramar. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan lätt ändra synsätt och förhållningssätt och är lojal och handlar enligt fattade beslut. Du har viljan att ge bästa tänkbara service till både medarbetare och politiker. I rollen kommer du att ha ett nära samarbeta med andra och vi ser därför att du är duktig på att kommunicera på ett tydligt sätt, lyssna och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt samt att kunna säkerställa att budskap når fram och följa upp och påminna berörda personer.

I denna rekrytering kan vi komma att använda tester som en del i bedömningen.
Urval påbörjas efter sista ansökningsdag och intervjuer är planerat till v. 41.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidare 

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 10096

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2022
  • Ansök senast: 4 oktober 2022

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024