Arkiv- och personalassistent 100%

Arbetsbeskrivning

Eftersom vår personalassistent går i pension söker vi nu en ny medarbetare till personalenheten som finns på kommunens kommunledningsförvaltning. Där ingår du i en grupp bestående av 12 personer med personalchefen som chef. ARBETSUPPGIFTER I arbetet ingår att ha ansvar för kommunens personalarkiv, vilket innebär allt från att sortera in material till att strukturera upp, hålla ordning och utveckla vårt arkiv i samarbete med kommunens kommunarkivarie. Andra arbetsuppgifter är fakturahantering, sköta personalklubbens administration och telefon samt olika administrativa uppgifter som att vara sekreterare vid behov, göra utskick, ta emot anmälningar till aktiviteter, sköta beställningar och ta hand om posten. Du kommer också att vara personalredogörare för ett mindre antal personer. KVALIFIKATIONER För att du ska trivas i jobbet bör du vara noggrann, strukturerad och kunna jobba på ett systematisk sätt. Du gillar att tillbringa tid i arkivet och hålla dig till rådande regler, rutiner och riktlinjer. Men lika viktigt är också att du är serviceinriktad och att du med glädje och stolthet ger dig in i olika administrativa sysslor. För att lyckas i jobbet ska du ha någon form av administrativ utbildning, gärna med inriktning på arkivhantering samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Rose-Marie Andersson
0141-22 52 43

Sammanfattning

Besöksadress

59186 Motala
None

Postadress

Drottninggatan 2
MOTALA, 59186

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010