Arkivadministratör/assistent till Humanas centralarkiv

Arkivadministratör/assistent till Humanas centralarkiv

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta organiserat och har god prioriteringsförmåga? Har du bred social kompetens och kan hantera varierande tempo? Då kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
Vi välkomnar nu en arkivadministratör/assistent till vårt centralarkiv i Göteborg. I denna roll arbetar du huvudsakligen med scanning och registrering av myndighetspost samt hantering av dokument i centralarkivet. Du kommer att vara en viktig del av teamet och bidra till en effektiv och kvalitetssäkrad arkivhantering.
I rollen som arkivadministratör/assistentkommer du huvudsakligen att arbeta med:
Scanning och registrering av inkommande myndighetspost
Mottagning och hantering av analoga och digitala handlingar
Kategorisering, registrering, skapande och uppdatering av ärenden
Fördelning av ärenden till berörda handläggare och chefer
Mottagning av leveranser samt uppställning och gallring i centralarkivet
hantering av förfrågningar från interna och externa verksamheter
Service och stöd vid eftersökning av dokument i arkivet

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning eller motsvarande utbildning som vi finner likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av arkivering, gallring och administrativt arbete. Vidare har du:
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Goda kunskaper i Google Workspace och god datorvana
IT- och systemkunskap är meriterande
Erfarenhet av arkivering, scanning och gallring utifrån socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen är en fördel

Som person är du trygg, har hög integritet och förstår vikten av sekretess. Du är organiserad, strukturerad och ordningsam, samtidigt som du kan hantera ett varierande arbetstempo. Vidare är du serviceinriktad, har ett positivt bemötande och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vi ser gärna att du har en lösningsorienterad inställning och att du ser möjligheter istället för hinder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser fram emot din ansökan!
Vad händer nu?
Vi gör löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är den 2 mars 2025.
Kontaktuppgifter
Damir Bandic, Head of Quality and Compliance - damir.bandic@humana.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Söderlind
+46 8-4075569

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2025
  • Ansök senast: 2 mars 2025

Besöksadress

Vädursgatan 5
None

Postadress

None
GÖTEBORG, 41250

Liknande jobb


Arkivassistent/Lyftplats

23 augusti 2010

Arkivarbete

23 mars 2010

LYFT Akrivassistent

10 maj 2010

Administrativ medarbetare

29 september 2010