Arkivarie

Arbetsbeskrivning

Vi söker till enheten för processtöd Arkivarie Ref PA 2009/152 50 %, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Enheten för processtöd ingår i Gemensam service och har till uppdrag att bistå förtroendevalda och verksamheter med bland annat administrativt stöd och utrednings- och utvecklingsfrågor. Arbetsuppgifter: Som arkivarie kommer du att erbjudas ett intressant arbete med många skiftande arbetsuppgifter i servicen till förtroendevalda, tjänstemän och allmänhet. I arbetsuppgifterna ingår att styra arkivbildning och informationsflöden samt ansvara för uppdatering av styrdokument och redovisning. Du ger råd i arkivfrågor till kommunens olika verksamheter. Vi arbetar i arkivförteck-ningsprogram och dokument- och ärendehanteringssystem. Du ska leda arbetet för digital lagring, kunna principerna för utveckling, förvaltning och avställning av system, samt förstå terminologin kring digital lagring. För att skapa en helhet i processen, ska du ha intresse för ärenderegistrering och diarieföring och eventuellt ansvara för vissa typer av ärenden i denna del. Kvalifikationer: Högskoleutbildning med minst 40 poäng i arkivvetenskap. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Då arkivarien är ensam i sin funktion, krävs att du har erfarenhet som arkivarie i offentlig förvaltning och har förståelse för förutsättningarna i en politiskt styrd organisation. Lokalkännedom i kommunen underlättar ditt arbete. Du behöver B-körkort för att ta dig mellan olika orter i kommunen. Du tar ansvar för din uppgift och organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt, sätter upp och håller deadlines. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, du är serviceinriktad och ordningsam. Helhetstänk och strävan att utveckla organisationen och våra verksamheter genomsyrar arbetet. Våra värdeord är respekt, ansvar, mod, framtidstro och kundfokus. Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Myndighetschef Randi Graungaard
0293 - 21 84 20
SSR/Socialsekreterare Linda Isaksson Vestberg
0293-21 82 72
VISION/Biståndshandläggare Camilla Bodin
0293-21 84 39
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-21 84 23
HR-konsult Ann-Charlotte Westman
0293-218313
HR-konsult Ann-Sofie Jonsson
0293-21 84 50
Personalorganisationernas företrädare nås via ko
0293-21 80 00
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-218423
Kommunchef Yvette Axelsson
0293-21 8211
Chef för Gemensam service Håkan Bergström
0293-218203

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tierps kommun
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 5 november 2009
  • Ansök senast: 12 november 2009

Besöksadress

Centralgatan 7 81580 TIERP
None

Postadress

Centralgatan 7
TIERP, 81580

Liknande jobb


Arkivspecialist

Arkivspecialist

4 maj 2023

Verksamhetsledare, e-arkivcentrum

Verksamhetsledare, e-arkivcentrum

18 november 2022

Arkivföreståndare/administratör

30 januari 2010