OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Universitetsledningens kansli är berednings-, utrednings- och serviceorgan för universitetets styrelse och rektor.Avdelningen ansvarar även för den övergripande verksamhetsplaneringen och uppföljning av den samlade verksamheten.Vid avdelningen arbetar 27 personer inom verksamhetsområdena administrativt ledningsstöd och sekretariat, arkiv och registratur, internationalisering, juridik, kvalitetsarbete, planering samt projektkontoret.Universitetsledningens kansli söker nu två arkivarier för tidsbegränsad anställning i 12 månader, med möjlighet till förlängning i ytterligare 12 månader.Arbetsuppgifter Med anledning av nya arkivregler planerar Göteborgs universitet att processanpassa myndighetens arkivredovisning.Därför behöver vi nu hjälp med att uppdatera alternativt färdigställa befintliga arkiv i enlighet med allmänna arkivschemats principer.Arbetet är i huvudsak förlagt till olika institutioner och kanslier inom Göteborgs universitet. Kvalifikationer Högskoleutbildning med 40 poäng arkivvetenskap (60 högskolepoäng nya systemet).Vi förutsätter också att sökanden har goda datorkunskaper och behärskar Officepaketet.I och med att förteckningsarbetet spänner över ett flertal arkivbildare krävs flexibilitet och god samarbetsförmåga samt en serviceinriktad attityd.Meriterande är tidigare yrkeserfarenhet som arkivarie samt att ha arbetat i förteckningsprogrammet Visual Arkiv.Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.Övrigt Anställningarna är tidsbegränsade på heltid med tillträde snarast.Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald.Ansökan Undertecknad ansökan med bilagd CV och angivande av referensnummer ställs till rektor vid Göteborgs universitet och skall vara inkommen till universitetets registrator, Box 100, 405 30 Göteborg senast 2010-01-25.