Arkivarie/registrator

Arkivarie/registrator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en händelserik arbetsmiljö och trivs med ett högt arbetstempo? Har du erfarenhet av arbete som arkivarie och/eller registrator? Då har vi ett uppdrag för dig! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbetes- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Du kommer huvudsakligen att arbeta med diarieföring, utlämning av allmänna handlingar och hantering av e-post. Rollen innebär externa kontakter med såväl privatpersoner som företag, organisationer, journalister och myndigheter. 

Arbetstider
Heltid under ca 6 månader, med möjlighet till förlängning. 

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har en relevant akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande erfarenhet som vi och kunden bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet av arbete som arkivarie och/eller registrator, goda kunskaper gällande lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet samt grundläggande kunskap om GDPR. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.


Som person är du strukturerad, noggrann och utvecklingsorienterad. Då du kommer att ha många interna och externa kontakter krävs det att du är kommunikativ, serviceinriktad och har en professionell framtoning.  

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-09-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna Lindqvist, konsultchef, anna.lindqvist@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Registrator sökes till Länsstyrelsen Kronoberg

11 juni 2024

Registrator, vikariat

Registrator, vikariat

10 juni 2024

7 juni 2024