Arkivarie/registrator med intresse för digitala processer

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder 
Kanslienheten är en av enheterna vid den Administrativa avdelningen i Hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Enheten svarar för förvaltningens registratur, arkiv och administrationen till den politiska organisationen, d.v.s. till Hälso- och sjukvårdsnämnden, dess utskott, styrelser och programberedningar.  
Förvaltningen använder Platina som system för ärende- och dokumenthantering. På enheten arbetar 17 personer och vi står inför ett spännande skede med valår och utveckling av våra interna processer. Vill du vara med i vårt arbete? 
 
Om tjänsten 
Du kommer att ansvara för att utveckla, modernisera samt implementera arbetssätten inom diarieföring och arkivering bland annat med avseende på införandet av en ny modell för att redovisa handlingar och information (verksamhetsbaserad informationsredovisning, https://www.landstingsarkivet.sll.se/). Vi söker dig som vill driva förändringsarbete inom arbetsområdet. Det kan handla om att utarbeta strategier inom informationshantering t.ex. med avseende på digitala processer, informationssäkerhet och e-arkiv, liksom att arbeta med diarieföring och arkivering. I arbetet ingår också att delta i arbetet med att utforma riktlinjer och rutiner, utveckla standardiserade arbetssätt och säkerställa kompetensutveckling för förvaltningens medarbetare. Du kommer att samarbeta nära kansliets enhetschef, förvaltningens övriga registratorer samt arkivarie.  
 
Anställningsform 
Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. 
 
Kvalifikationer 
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom t.ex. arkivvetenskap, informatik eller motsvarande samt har erfarenhet av arkivering och registrering av allmänna handlingar, gärna inom landstings- eller kommunal verksamhet. Vidare har du goda färdigheter i dokument- och ärendehanteringssystem liksom Microsoft Office. Kunskaper om kommunallag, förvaltningslag samt offentlighet- och sekretess är ett krav.  
 
Erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och i ärendehanteringssystemet Platina är en merit. Eftersom förvaltningen arbetar med ständiga förbättringar ser vi gärna att du har erfarenhet och intresse för utvecklingsarbete kopplat till arkiv- och registratur samt erfarenhet av att utveckla arbetssätt och utforma rutiner och riktlinjer inom arbetsområdet gärna i projektform. Meriterande är också kunskap om verksamhetsbaserad informationsredovisning.  
 
Personliga egenskaper 
Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du vill driva förändringsarbete inom ditt arbetsområde och trivs i strukturerade verksamheter där du får arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är också serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men också disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat. 
 
Du är tydlig i din kommunikation och har god förmåga att utrycka dig korrekt i tal och skrift.  
 
Vi erbjuder en roll med intressanta och viktiga arbetsuppgifter och ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HÄLSO- OCH SJUKVÅRDSFÖRVALTNINGEN Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell och differentierad lönesättning.
  • Flexibel arbetstid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 8 juni 2018

Liknande jobb


Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024

Registrator

Registrator

7 maj 2024